0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför inte vvc
Tack för svaren. Vvc skulle väl gå att installera om man drar en returledning i taket, har nämligen förvaringsvind från gavel till gavel. Men med tanke på hur fort vattnet kyls ner i ledningen skulle det knappast bli den mest ekonomiska lösningen. Hur är det annars normalt, isolerar man inte varmvattenledningen och isåfall inte, varför ej? Snackar vi tro 100kw eller 1000kw på ett år för en liten varmvattenberedare?Hur är det med genomströmningsberedare, finns de bara i större format?
Blev uppringd av en kund som funderat sen i våras på en värmepump....nu hade han bestämt sig.......jag sa till honom att jag kommer första veckan i februari.............då blev han liite grinig.......så jag sa istället att vi kunde ta det nästa vecka men att jag kommer att flytta fram monteringen ett par gånger..........vad ska man göra ed vissa kunder???
tja.. du får nog be om ursäkt och kanske rent av pruta med dig själv ett par gånger, eller ta imot lite tjuriga blickar på stan , prata med ARN,KO och liknande.Bättre med en kund smågrinig i ett par dar än en som misskrediterar dig lång tid framöver.