0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag Har en Nibe 1130-10 och undrar om någon känner till karaktäristiken på utetempgivaren dvs motståndsvärden vid olika temperatur? (Jag vill slippa plocka ned utegivaren och mäta den)Bakgrunden är att jag på nåt sätt vill kunna stänga pumpen utan att varmvatten produktionen skall påverkas, där jag med hjälp av en termostat kan koppla om mellan vedpanna och värmepump. Enda sättet jag hittat att med hjälp av tillgängliga styringångar få pumpen stänga värme produktionen utan att stänga Varmvatten produktionen är att få den över i sommarläge och det han jag göra med att lura den att utetempen är högre.Finns det någon med andra idéer är ni välkomna!/Hans
Anslut en vridpotentiometer och prova dig fram, du ser i displayen vad "utetempen" visar i takt med att du vrider på poten.
Jag skulle välja bort driftläge auto och med hjälp av översta vänstra knappen på din vp helt enkelt sätta den i sommarläge..Busenkelt... :,v(
Grejen är den att jag vill inte behöva vara i närheten när värmen i ackumulatortankarna tar slut och värmepumpen skall starta. Jag har automatik för omkoppling mellan systemen men måste också stänga vp.
Jag ringde Nibes s.k. tekniska support för en tid sedan för jag vill också starta/stoppa värmeproduktionen utan att behöva trycka på knappen, i mitt fall med ett relä. Jag gav upp efter 5 minuters försök att förklara, dels vad ett relä är samt några andra bas-tekniska detaljer, hon fattade inte ett skit vad jag menade... b00k Hon tyckte att jag kunde trycka på knappen, men hur kul är det med knappar när man vill automatisera.