0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan inte säga att jag har erfarenhet av det men med din relativt stora vp skulle jag satsa på en tank med från början.Dessutom skulle jag sätta radiatorer i garaget. Verkar inte så bra att ställa in bilen ovanför en varm fuktig golvyta , kan det bli annat än rost? ///AndersA
Citat från: AndersA skrivet 07 december 2006, 10:05:38Kan inte säga att jag har erfarenhet av det men med din relativt stora vp skulle jag satsa på en tank med från början.Dessutom skulle jag sätta radiatorer i garaget. Verkar inte så bra att ställa in bilen ovanför en varm fuktig golvyta , kan det bli annat än rost? ///AndersAMycket skönt med golvärme i garaget när man mekar o ligger på golvet.Är inne på en acctank men funderar på nedanstående.Vad jag är ute efter är . Kan betonggrunden i dessa två byggnder räknas som en typ acctank och ge lite av en acctanks fördelar genemot ett radiatorsystem med samma vattenvolym.Eller kommer jag att få samma ogynsamma korta gångtider och många starter och stor start och stopptempsdifferans och då måste man optimera gradminuter mycket.Eller kommer man inte att märka en stor ökning av gradminuterna(typ 12-220g/minuter) eftersom betongplattan är ett gigantiskt element.Bara lite funderingar åt en vän. msoJag förstår hur du tänker men tror inte att betongen kan fungera särskilt bra som värmeackumulator , den är så¨trög att värma så det kan ta ett dygn eller mer att förändra temperaturen nämvärt. Finnsdet andra uppfattnihgar?AndersA
Hej .har nu mera på fötterna och nu vet jag att vatten volymen i detta fall är ca 230 liter i betonggrundplattorna och med total betongyta på 230 M/2 och en 1215-8,5 som antagligen med max framledning på 35 grader kommer att stöta ut över 10KWNågon som har synpugnter på driftstid/stopptid/antal starter eller något annat negativt /Mso