0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag blir sannerligen bedrövad när jag läser allt detta, om inte bedrövad iaf förbryllad. Jag räknade ut att vår vp drar i snitt 6.3 kw/h (Elförbri mån1-elförb mån2/vpdrifttidmån1-mån2) hushållsel är rel konstant över året i sammanhanget. Kommer då fram till en hushållsels förbrukning som motsvarar 20000 kwh, hur glad bli man då - 57 kwh/dygn.Vi är 2 vuxna och 2 småbarn. Vi har inte mer prylar än andra, spisen är förvisso från 60-70talet, men den kan ju inte dra 25 kwh/dygn? vv prod av pumpen. Hilfeeee!!!!Förluster via gamla kablar?
Just det CarMan! VA!!!? Jag fattar inte vart det kan ta vägen. Och nej! tork/tvätt går inte alls ofta hos oss, vi har desto mer kläder. Vi har inte ngt som kan dra så mycket - jag har funderat under dagen och vi har en tämligen stor vvberedare men vi använder inte så mycket, (läcker det? - men vilken mängd blir inte 25k extra per dag huaaa!).Somsagvar HILFE !!!
Just for the record: Alla andra tidigare pumpar är bortrationaliserade, jag har bara en circ pump a 400 w.