0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det skrivs spaltmetrar om detta stora problem,underligt nog så har vi bara drabbats av 1 trasig maskin ,antingen har vi haft tur eller också är problemet överdrivet,någon borde starta en lista där vi leverantörer kan skriva in hur många trasiga maskiner vi drabbats av i förhållande till sålda,detta borde även gälla andra fabrikat än panasonic.Vi sålde tex 4st sharp 2 st är problemmaskiner så jag beslutade om att sluta sälja dessa,jag vet andra som säljer o tycker dom funkar bra så vi hadde troligen otur där men jag törs inte chansa
...har torskat?Ditt inlägg slutar i tomma intet, skall vi själva tänka oss den avslutande satsen?
Jag är själv en stor del av problemet H-16!Sök H-16 på internet , det finns inte en stavelse om H-16 mer än i Sverige och här på forumet.Problemet är ju så stort som man gör det till och idag så finns internet som blixtsnabbt förenar oss och informerar oss, men i andra länder så skulle man inte drömma om att överhuvudtaget så här på ett forum yppa något annat än possitivitet.Felet hade inte uppmärksammats överhuvudtaget för 10år sedan!Men det otrevliga är att vi inget vet till 100% om hur framtiden artar sig.Det finns flera läger, och de ena säger att kompressorn slits ut och det visar sig när det blir kallare då pumpen drar på, dessa tror att det kommer många fler bara temperaturen sjunker ute.Det läger som Jag tillhör tror att dom flesta redan har gått sönder och att inte några fler dyker upp i år även om det blir kallt. dessvärre så tror jag att samtliga maskiner är presumtiva H-16 och att felet är beroende av vissa omständigheter.Det kan även tänkas att bara vissa maskiner drabbats och att vi får se ett något mindre antal nästa år vid samma tid.Sista lägret tror på rent seriefel och att övriga är ok!Min första reaktion på H-16 liksom många andras reaktion blev givetvis lite panik, inte på grund av antalet utan på grund av att felet uppstod samtidigt och hos i princip alla återförsäljare. Min slutsats nu är att man behöver inte känna sig ett dugg orolig över att köpa eller äga en E-modell, om du köper en annan så löper du precis samma risk!Vi alla som arbetar med dessa pumpar, vill väldigt mycket bli förknippade med kvalitet och gott rykte men som jag tidigare sagt så innebär riktig kvalitet också en kuslig jämnhet i produktion och när jag installerat en maskin så vet jag att den startar och fungerar felfritt när jag inför kunden trycker på on-knappen. alla företag med en seriös framtoning och ett kunnigt bemötande kommer att hjälpa till på något vis även om garantin skulle tagit slut detta är jag helt övertygad om då dom flesta absolut inte vill att just detta skall sätta käppar i hjulet på kommande affärer. Inte ens när man köper en äkta volvo så är man säker till 100% Antagligen ligger felet i någon av lägren ovan och har man köpt med bra grantier så får man felet åtgärdat.Skulle felet bli ett verkligt problem vilket jag starkt betvivlar så ser vi ragnarök framför oss! (Inte ens elektronicjätten själv kommer att finnas kvar)Skulle felet göra att samtliga Panasonicåterförsäljare fick slå igen butiken så skulle samtliga luft/luft återförsäljare få göra det samma, skandalen skulle drabba alla urskiljningslöst. Jag kan bara säga att dom som köpt E9/12DKE