Vad händer med företag som varken är Certifierade eller har ackriediterade efter att den nya lagen träder i kraft?
Som lagen säger nu, vad jag förstått så får man själv montera en L/L, men inte montera åt någon annan.?
I så fall bryter företagen redan nu mot lagen, som utför montering utan certifiering/ackreditering.
Jag annullerade en beställning från en "garage" firma, och sa att eftersom de endast ger ett års garanti på maskinen och installationen så anser jag inte att det är värt pengarna, och att hemförsäkringen sa att om jag vill ha fullvärdersgaranti på min luftvärmepump, måste den vara monterad av en ackrediterad montör.
Företaget sa att de varken är ackrediterade eller certifierade, men tycker att det låter väldigt konstigt, det som försäkringsbolaget säger eftersom privatpersoner får oxå montera L/L och att man behöver inte vara speciellt begåvad för att montera en färdigfylld L/L.

Ja, min frågeställning är att är det olagligt för företag som saknar ackreditering alt, certifierad pesonal att montera L/L Pumpar?