0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...Så, - om jag vore aine72 så skulle jag börja med att fråga grannarna som har sina innerdelar monterade i trapphuset, hur dom upplever värmespridningen med den placeringen. Blir det varmt både uppe och nere? Vad har dom för effekt på sina lvp:ar? Om det verkar fungera bra så, då är det nog en OK plats för innerdelen. Skulle grannarna inte vara så nöjda med hur värmen fördelas, så skulle jag tänka i banorna kring en placering ovanför entrédörren. Men det finns en risk för att mycket av värmeflödet då sticker upp till övervåningen. Jag tror ju att den tänkta placeringen i trapphuset är den bästa. I sista hand skulle jag placera den på trapphusets motsatta vägg i v-rummet......
...Om du sätter Nocrian ovanför dörren, så är den ju på rätt plats redan v.g. nedrevåningen, ifall att du kompletterar med en pump till i ett senare skede......
Aine, jag tror vi kan sambeställa ändå - för du lär väl inte vara klar med dina bryderier innan början av februari... Annars får jag väl iaf komma o provkänna på värmen..MVH - Zeb!