0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
det som en gång är gratis är svårt att ta betalt för!
Beträffande Husdata.... köptes de inte upp av IVT? Varför köpte IVT Husdata... varför tog de inte fram en egen lösning?
Troligen köpte IVT Husdata av annan anledning än att själva ta fram egen produkt. Stora aktörer kör över mindre ... speciellt om de mindre saknar skydd.
Jag är oerhört sugen på att köra med din logger så kan ni inte sluta snacka här å istället skeppa ut dom .Sedan tycker jag att du gör ett fanstastiskt jobb med utvecklingen av loggern Thumbsup till oss döskallar om bara vill ha saker som funkar och inte kan så mycket själva.Så en engång kanon Rikard för mig är du kung studs studs..
Har nu testat loggen (det gamla konceptet) ett tag och är mycket nöjd. Tycker detta ligger i en skälig prisnivå. Då en hårdvarulogg inte är aktuell för mej i nuläget då jag anser mej behöva ha det anslutet till PC konstant så har jag fråga ang, mjukvaran.Jag saknar att kunna skolla sej tillbaka i tiden i kurvorna. Ser det som värdefullt att tex, kunna ha en 4 tim, kurva där man tydligt ser små förändringar och sen kunna skolla det bakåt i tiden. Även att under historik kunna öppna hela gruppen givare, och återigen där kunna ställa en 4 tim kurva och skrolla igenom den...Är det jag som inte hittar funktionen? Förstår annars inte varför den inte finns, är det ngt, som går att uppdatera...Har ngn, tips om mjukvara som har denna funktion, har letat men inte hittat ngn, som jag får och funka...Hårdvarumässigt står möjlighet att ansluta andra typer av givare. Tex, Amp, tryck högst på önskelistan.Borde det inte finnas en 1-wire adapter som skulle kunna omvandla signaler från andra givare till 1-wire nätet? Tex, tryckgivare ger ofta en vanlig 0-10 V signal alt, 4-20 mA mm,...Sen kunde man skala upp det själv i mjukvaran...
tror att jag inte får fram mitt budskap till dig Ridax.
För 15 år sedan sysslade jag en del med programutveckling och släppte en del som "shareware" som var vanligt på den tiden. Dvs, det var mer eller mindre "valfritt" att betala, raka motsatsen mot patent till hlger och vänster alltså... Ändå valde ett flertal stora företag Systembolaget, H&M, KappAhl, Stjärnurmakarna, Nokia, HP/Agilent m.m att köpa licenser för hundratusentals kronor per företag och Nortel i Canada köpte licenser för flera miljoner kronor för ett shareware-program.
Har du bränt pengarna du tjänade ? Det måste varit flera miljoner ...