0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Det är också därför som jag helst inte ser att andra som utvecklar liknande saker/applikationer inte sprider/delger dem i forumet.
det som brukar kosta ordentlgt är skydd som patent och mönsterskydd. Intrång i befintliga skydd kan komma att kosta ännu mer.
("Offlineloggning står högst upp på min önskelista, men tydligen har jag och konstrukören missförstått varann, och att införa det nu skulle ytterligare försena säljstarten, som redan är nära ett år sen...") sedan tycker jag dess utttalande motsäger varandra.. "Den är inte bunden till en webtjänst, man kan logga mot en PC." och "Man kan köra enbart mot webtjänsten."
klart de säger emot varandra.8mb till offline ... nja kanske någon dag..... om de nu gör om programvaran...
Citat från: MGKea skrivet 28 december 2008, 00:12:58klart de säger emot varandra.8mb till offline ... nja kanske någon dag..... om de nu gör om programvaran...Varför är det klart att de säger mot varandra? Och var står det 8 Mb (vilket iofs inte är så hemskt lite).
vilka är de konkurrenterna?... jag har tyvärr missat dem trotts att jag sökt efter dem.
... av nyfikenhet kan bara undra hur det kan komma sig att loggern "inte blev som önskat" ... ("Offlineloggning står högst upp på min önskelista, men tydligen har jag och konstrukören missförstått varann, och att införa det nu skulle ytterligare försena säljstarten, som redan är nära ett år sen...")
och att utvecklaren dragit in på betaltjänstlinjen då den kostar så att utveckla.....
sedan tycker jag dess utttalande motsäger varandra.. "Den är inte bunden till en webtjänst, man kan logga mot en PC." och "Man kan köra enbart mot webtjänsten."
ps patent och mönsterskydd är mycket dyra att inte bry sig om man nu satsar på att sälja >1000 enheter. många patent och mönsterskydd innehavare är smarta och låter de som gör intrång sälja lite innan de gör sig tillkänna.
För oss som inte är experter i konstruktioner av loggnings-utrustningar undrar jag följande.Jag vill kunna logga min pumps alla moment, och då inte bara temperaturer.Jag vill kunna logga vad kompressorn drar, hur 4-vägaren står, om fläkten i utedelen går eller inte går (ev varvtal), hur luftfuktigheten är vid mätperioden och dessutom på något smart sätt få loggat hur mycket frost/is som finns på förångaren.Om nu det enbart är temp + pulser för elmätare undrar jag om det blir någon industristandard på de ev moduler som ska kunnas kopplas till, och att det på något någorlunda enkelt sätt går att lägga till dessa i programvaran så att allt går att läsa av/printas ut.