0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena igen, god fortsättning.Jag frågade för något år sedan om och när loggern skulle klara av att mäta annat än temp, hur har det gått ?Förutom temp så vill jag gärna dels mäta hur mycket kompressorn drar (A-belastning) och ha simpel sensor som visar en tidsaxel hur 4-vägaren står/jobbar resp fläktar start/stopp, alltså alla parametrar hur pumpen jobbar, en fuktsensor som visar aktuell luftfuktighet vore heller inte fy skam, det är ju rejäla skillnader på hur pumpen jobbar vid 0-gradigt väder.
Citat från: Art Deco skrivet 26 december 2008, 11:41:25Tjena igen, god fortsättning.Jag frågade för något år sedan om och när loggern skulle klara av att mäta annat än temp, hur har det gått ?Förutom temp så vill jag gärna dels mäta hur mycket kompressorn drar (A-belastning) och ha simpel sensor som visar en tidsaxel hur 4-vägaren står/jobbar resp fläktar start/stopp, alltså alla parametrar hur pumpen jobbar, en fuktsensor som visar aktuell luftfuktighet vore heller inte fy skam, det är ju rejäla skillnader på hur pumpen jobbar vid 0-gradigt väder.Jag håller på med slutliga tester av den nya loggern nu och kommer att börja sälja betaserien snart. (förhoppningsvis till veckan)Den nya loggern klarar temp och elmätare (2 st pulsingångar), senare under våren kommer expansionsmoduler att utvecklas, men när de kan vara färdiga vågar jag inte lova.
Jag kan säga en sak, och det är att detta inte är likt mig.Lovar jag nåt så håller jag det!!!Men.Då jag själv inte håller i utvecklingen har jag bara att lita till konstuktörens ord - och han har lovat mer än han kunnat hålla länge nu.Jag har förskt pressa honom så mycket jag kan, mer kan jag inte göra.Nu har jag loggern hemma, färdig för leverans, men utvecklaren har fortfarande inte jobbat färdigt med webtjänsten.Före jul sa han att han var färdig och i princip bara behövde aktivera det hela, men det har inte blivit gjort ännu.Jag skäms verkligen, men vad hjälper det då jag verkar vara den enda som skäms...
Ursäkta mig nu Rickard. Men flera hundra tusen???På vad då...Har själv jobbat som systemutvecklare och detta känns inte som något som ska eller kan kosta flera hundra tusen att göra klart.Mvh Thomas