0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det skulle vara kul att veta vad ni har betalat för pris för Fujitsu AWYZ14LB NOCRIA och ev också Fujitsu ASYB9LD Plasma! Vidare, har ni valt att sätta LVP:n på egen säkring i elcentralen? 10 eller 16 ampere? Vad blev det för extra kostnad med "riktig" elinstallation?Jag har fått följande pris:Plasman 19.900:- + elinstallation runt 2000:-Nocrian 21.500:- + elinstallation runt 2000:-Återförsäljaren hävdar att Nocria 14 har 8.4 kw, men vad jag kan förstå så säljs väl inga såna nu utan alla är 9.1 kw? Kollar t ex på vpgr som redovisar 9.1 kw.En annan grej, flera av er här på forumet skriver att ni mäter förbrukningen på LVP:n. Hur gör ni det? Har ni en mätare fast monterad vid LVPn? Det vore ju intressant att ha det. Kanske nåt att tänka på vid installation.
Ja vad ska man säga Northkingen man kan tro du jobbar på FG Nordic ALLA rätt...Dock skulle jag säga att elinstallationen är dyr om du inte har en lång väg att dra kabelen. Kolla med en el firma i ditt närområde, 1000:- +/-200:-
OK, så det är alltså 8.4 kw som gäller!?Det är ju Bravida som är ÅF på orten. De sa att om jag vill ha en riktig elinstallation skickar de med en elektriker ut också förutom LVP-montören. Annars brukar de ta ström från typ mv-uttag. Men det vill jag INTE. Han sa då att det blir runt 2000:- extra. Men den uppgiften kanske jag ska kolla extra noga.Finns det nån fast mätutrustning som man skulle kunna låta montera?
Ja du, otroligt - ni har ju koll på allt!!! ThumbsupDet var nåt sånt jag menade. 429:- var ju inte farligt. Kanske ska skaffa en sån som elektrikern får sätta in när han fixar kopplingen mot elcentralen.
Mig veterligen har Nocria 9,1 kW.AWYZ14LA hade 8,4 kW.AWYZ14LB har 9,1 kW.Har ej hört något om att de skall ha 8,4 kW.Vart kommer denna information ifrån ?Tomas
Intressant. Någon som kan svara på vad AWYZ14LBC har för effekt då? Vad står C:et i slutet för??