0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Härligt med era snabba svar!! Tack för det! Däremot tror jag att mitt inlägg var skrivet lite föör snabbt... Alltså... utedelen sitter monterad under tak i en "gång" (på ca 3*12 meter)mellan mig och grannen. Satte den där för att skydda den mot väder och vind. Den kylde enligt pizzabagarn sig själv genom att generera rundgång i "gången" så att den frös igen av det... Det kunde jag väl köpa, så jag vände den 90°för att luftströmmen nu skulle gå med "gången" för att på så sätt få bort den kylda luften och skapa ett naturligt flöde. Men som sagt... hjälpte ej! Rören går över garaget under yttertaket (men även delvis, dvs. ca 3 meter ute) och är isolerade som de var från fabrik.Du kan nog ha rätt att det kan vara för lite med tanke på den långa sträcka på 6 meter som de går "ute". Hur kan man isolera dem bäst??Finns det verkligen ingen möjlighet att fylla på köldmedel i efterhand? Jag vet att man inte kommer åt medlet (R407) som privatperson, men att fråga en verserad strumpförsäljare (som i detta fallet kom från Kyl&Maskinservice i Växjö AB) hjälper ju inte heller. "Varma" hälsningar, Peter
går det att täta läckan genom åtdragning så är det bara att göra det.måste man kona om eller liknande,så får man köra "hem" soppan under tiden,ny vacuumsugning. mmmen eftersom din maskin är en FEDDER så är det en on/off -maskin om jag minns rätt. eller ?finns ingen anledning att töma för att få rätt mängd i en on/off, enligt mig !!får jag på pälsen nu, Nisse-Gurra ? mvh.ACE