0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Unrar om det är någon som handlat från/av ??Erfarenheter?Någon som använd deras installatör?Tack på förhand.
Unrar om det är någon som handlat från/av ??Redigerat! Mvh/Bosse
Jag tycker Irover skall söka sig till de forumet då....... Såklart skall jag komma med ett exempel i detta ämne: Jag hade en kund i ett radhusområde där jag monterade en luftvärmepump till honom, när det första kylan kom så fick han en isbildning mellan bottetråget & sidoplåten (pga att vatten från taket tinat ner under en solig morron som sen frös) denna isbildning resulterade att pumpen kom i "spänn" & lät som en tröska, kunden ringer mig detta var på fredag morron & skäller för att pumpen låter skit just då befinner jag mig ca 12 mil ifrån kunden där jag just påbörjat en installation, jag lovad kunden att om jag var färdig tidigt skulle jag försöka besöka honom redan samma dag, vilket misslyckades, när jag var på väg hem ca kl 18 00 så ringde jag kunden & skulle medela att jag kom på måndagen istället, kunden får ett sammanbrott & undrar varför jag inte kommer på kvällen, jag säger nått om min familj oxå vill se mig denna helg, då slänger han på luren. På måndag morron står jag hos kunden, kan säga att han var ganska sur vilket gör att även jag blir förbannad & berättar att man inte kan räkna med att få hjälp samma dag som man ringer men att man alltid försöker lösa det så.......efter det har jag fått reda på kringvägar att han gått runt i resten av radhuslängan & berättat hur dålig service vi hade......kan meddela att jag inte sålt en pump där sen dess...........men tycker du Irover att jag skulle som installatör hängas ut bland grannarna för den insidenten?
Men Rikard, driver inte du ett företag i branschen också? Det kan ju vara så att en företagare inte vill ha utlåtanden om företag? Jag tycker inte det är fel att diskutera olika företag och om de sköter sig. Det är ju det som internetforum är till för. Det diskuteras friskt på andra forum, tex hembio forum, och det framkommer faktiskt en hel del sanningar tex om förra veckans blufföretag som medlemmarna på detta forum tillsammans hjälpte till att föra i dagen.Om nu företaget vi nämnde innan du raderade namnet skulle hålla på med oegentligheter anser jag det är vårt ansvar att så många som möjligt ska få reda på det innan den ligger 200 anmälningar hos konsumentverket. Jag tror inte heller det skulle innebära att företag misskrediteras, sådan misstro mot forummedlemmarna är helt ogrundad och bygger på hypoteser att alla skulle vara mer eller mindre oärliga. Dessutom är det ju inte annonsörerna som äger det här forumet. Oberoende eller? Annonsörerna här är fria att annonsera nån annanstans om de vill det. Du som moderator och dessutom företagare försätter dig i en knivig situation om du emotsätter dig fria diskussioner, speciellt om detta ämne. Så resultatet av din censur är bara att du undergräver trovärdigheten för detta forum och dig själv och ditt företag. I bästa fall poppar det upp ett annat forum som diskuterar företag inom värmepumpsbranchen och som inte låter sig köpas av reklam. Thumbsup
sådan misstro mot forummedlemmarna är helt ogrundad och bygger på hypoteser att alla skulle vara mer eller mindre oärliga