0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo det är sant som du säger, det är egentligen bara December,januari,februari som man har som kallast och -10 grader sker inte Såå ofta här.. kanske på natten, men inte på dagen..Ja jag ska kolla på en Luft/luft, mina föräldrar har en sådan, dom är nöjda.. värmer bra med... Täntke satsa på en panasonic, en stor modell, vad tror ni om det?? har en kompis som sätter in sådana..
Tackar för alla svara här! ni har hjälp mig oehört mycket, inte lätt att veta vad man ska göra, har ju bara haft huset i 2 månader med och bor här själv, Ekonomiskt går det bra änn så länge, tills kylan kommer hehehe, nej skämt åsido, det är kanon, bor billigt och bra ThumbsupSkriver igen när jag smaskat in en luft pump här, ska klura ut var den ska sitta med.. inte alltid lättast Jag kanske är lite dum, men angående isolera pannan, ska jag alltså isolera (stoppa) det fyrkantiga röret som går till skorstenen från pannan?? (sitter en täck lucka där med, tror sotaren är där och tittar ibland) MVH John
om du måste shunta 60 grader vid 10 minus skall du inte satsa på värmepump....titta åt pellets istället....eller isolera om kåken.......
Det är absolut inga problem att koppla in en elberedare utan att plocka bort pannan du sätter bara kulventiler så om du använder beredaren i pannan så stänger du av elberedaren och vise versa.....