Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: ES480-00 liten mängd varmvatten  (läst 1402 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad turborolle

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: TYRESÖ
  • Antal inlägg: 231
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nyfiken pÃ¥ fastighets optimering
ES480-00 liten mängd varmvatten
« skrivet: 07 november 2006, 22:24:43 »
Jag har en undran om hur lång tid innan ett bad jag ska kalla på mer vatten tycker att det är skrämmande dålig kapacitet på varmvattnet, jag hadde förr en Focus 200l beredare den gav sig aldrig jag kunde lätt fylla vårat bubbel med hett vatten,
hur mycket fins det i 480in? ska jag välja permanent mer vatten?? hur gör ni andra?
Jag har ej heller sett att vatten tempen är uppe i 60gr nån gång!!

Tacksam för input.
Nu ny villa 1,5 plan 120kvm kommer bli blivande VP projekt
Har inst LLVP Panasonic HKE E12, och Ecoel V2 är på jakt efter en Ecoair 107 beggad eller annan luft vatten vp.

Utloggad Myran 1

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
SV: ES480-00 liten mängd varmvatten
« Svar #1 skrivet: 11 december 2006, 14:57:16 »
Hej,

på min ES480 så går det att ställa in varmvattentemperaturen i tanken - testa att höja den vilket borde ge (inte mer) men varmare varmvatten vilket gör att det räcker längre.....

Vi har istället ställt in ganska låg temp då vi brännde oss på varmvattnet plus att vi bara är två och inte behöver värma så mycket varmvatten hela tiden - styrchippet ser ju till att den värms upp och tar död på ev legionellabakterier vid jämna mellanrum så det ska man inte behöva vara orolig för....



Utloggad KalleT

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 252
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: ES480-00 liten mängd varmvatten
« Svar #2 skrivet: 11 december 2006, 15:36:38 »
Hämta hem "Handledning för installatör och användare" http://www.ivt.se/files/pdf/Manual_480_anv_inst.pdf
och "Nyckel extra villkor och utgångar" http://www.ivt.se/files/pdf/Manual_Nyckel%20_480S.pdf
(i denna nyckel beskrivs de dolda börvärdesregistret.) 

Kontrollera att "legionella körning" dvs. värmesköldar laddar tappvattnet till 60 är aktiverad, det var den inte i min pump, inställningen för detta finns i det dolda registret "u63"-"u64".

Pumpens vv-beredare rymmer 180l och kan köras upp till 50 ºC med VP och 65 ºC med värmesköldarna.
IVT Elektrostandard 480, golvvärme 85m2, direkt el 46m2, braskamin, SOLFÅNGARE.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!