0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja om jag har gratis gasol från jobbet
Snart har Novemeber gått och det ser illa ut på mätaren Kommer inte att ta mig under förra månadens förbrukning.Fast under 280 KWH är inte så illa Kollat upp vad som tar mest el och det är Spisen som är boven.Dax att byta ut den mot en modernare fast man åker på att byta alla pannor för att det skall fungera med en Induktions spis, det måste vara magnetiskt material i dem.
Citat från: Vianix skrivet 28 november 2006, 17:19:42Snart har Novemeber gått och det ser illa ut på mätaren Kommer inte att ta mig under förra månadens förbrukning.Fast under 280 KWH är inte så illa Kollat upp vad som tar mest el och det är Spisen som är boven.Dax att byta ut den mot en modernare fast man åker på att byta alla pannor för att det skall fungera med en Induktions spis, det måste vara magnetiskt material i dem.För 12 år sedan bytte vi vitvarorna, och jag hade strax innan sett ett reportage från ett franskt restaurangkök, där de hade induktionshällar. Jag tyckte det verkade intressant och frågade om det fanns att få tag på. Alla säljare tittade på mig som de sett ett UFO och började svamla om strålning och annat strunt.
Någon som har skaffat sig Induktions el spis?Blev fundersam när försäljaren i el butiken sa att den drar 30% mindre el än en med vanliga plattor, kan det verkligen stämma?
Det fick vi där jag bor redan förra året....
Vad som helst i SAIK:s inlägg
Är du en av de mogna grabbarna/quinnorna som hängde upp Jontes docka i viadukten....?
Hoppas vi vinner ikväll......mot Linköping //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 07 december 2006, 14:36:35Hoppas vi vinner ikväll......mot Linköping //Krister Ni förlorar säkert
CiteraÄr du en av de mogna grabbarna/quinnorna som hängde upp Jontes docka i viadukten....?Nej inte en av dem. Tycker du verkligen att de var moget