0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har det varit riktigt kallt (12-13 minus) och jag tänkte lyssna med er andra som har samma maskin som mig hurdan effekten är då. Jag tycker det är rätt stor skillnad mellan 7-8 minus och 12-13, vid de lägre temperaturerna klarar pumpen hela huset (1 1/2 plan 125 kvm)
Hej!Jag har precis investerat i en E9. Har haft det i ca 2 veckor nu. (Bor i Stockholm).Detta var ett intressant ämne, tänkte precis ställa samma fråga då jag hittade detta inlägg.Denna tidiga vinter kom väldigt lägligt för att se var pumpen presterar och jag kan konstatera att den funkar bra. Har haft -10 som värst och det har funkat bra att värma upp huset på 120 kvm (2 plan) utan att sätta på några el-element.Men till ämnet. Jag har också märkt att det stannar och frostar av väldigt frekvent nu när det är runt -5 grader. Har inte loggat exakt, men jag skule gissa på att det stannar ca 5 min 3 gånger i timmen. Har funderat på att ringa och kolla om det är normalt. Det verkar ju väldigt ofta jämfört med Toshiban i alla fall...