Hej på er
Jag har blivit erbjuden att köpa en ny anläggning av märket Nordic Air av modern till säljaren. Hennes anläggning funkar än och även de övriga han satt upp samt hans egna och då har det varit -12 ºC än så länge. Modellen ska vara den näst minsta, återkommer i morgon då jag vet exakt.
Det ska vara så att avfrostningsgivaren sitter längre ner nu och den ska ha ett riktigt kretskort och enligt modern omgjord för oss i norr. Priset är lågt, mycket lågt och utan garanti.
Så långt låter "allt" bra men när jag nu läst lite om NA (inte bara här) så är 98% av inläggen negativa. Det nyaste jag hittar att läsa är från jan 2006. Ex en fd återförsäljare avrådde från att köpa NA:s produkter.
Säljaren säger att produkten fått dåligt ryckte pga felinstallation men säger samtidigt att den inte riktigt är gjord för nordiska förhållanden.
Någon som vet om det hänt något så anläggningen fungerar och jag törs köpa eller är det bara tur att de 10? han monterat går än.
Tacksam för alla svar då jag inom svar framtid (innan måndag) måste bestämma mig då han bara har två kvar.
Mvh/Hasse