0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det mest komfortabla är att ha så jämn temperatur som möjligt, altså ökar man luftomsättningen.Ökat luftflöde ger automatiskt bättre driftsekonomi, du plockar mer värme ur innerdelen med lägre belastning för kompressorn.Jag kör på max luftflöde så länge jag kan, skall jag titta på tv/film eller nå't så får man sänka ett par snäpp.
... Låter den så mycket att du inte kan överrösta den med tv'n
Citat från: Jens Pubisson skrivet 03 november 2006, 22:35:35... Låter den så mycket att du inte kan överrösta den med tv'n Både ja och nej. En annan är väldigt besatt med att höra alla detaljer, t.ex när jag spelar Vivaldis mysiga stycke "Våren" (ur De fyra årstiderna) ur stereon. Lite här och där när Drottningholm Baroque Ensemble framför den så får man en extra dimension när man hör orkesterns andhämtning, hur dom i sin hängivenhet byter position med fötterna för att pressa ut sista möjliga gnutta känsla till stycket -hur dom då och då lägger an stråken lite hårdare, lite snabbare så att den nästan studsar över strängarna.Alla dessa detaljer som rör en så gott inombords liksom drunknar lätt om man lägger ut en brusmatta på 30dB Hehe... jag är en sån som är så knäpp att jag lagt ut 3ggr mer pengar på audio/video än t.ex. bilen. Bilen är iofs inte pinfärsk, det är en '98:a.Satt och provlyssnade högtalarna i över 5 timmar innan jag slog till... var dessutom tvungen att ta lunchbreak och vila öronen/hjärnan en stund La väl ner en provtur på 15 minuter innan jag köpte bilen Jag är en så'n som INTE syns så ofta inne på ON/OFF
Vid låga effekter exempelvid 1kW ger max fläkthastighet inte bästa ekonomi. På grund av att fläkten då drar mycket effekt i förhållande till kompressorn.Exempelvis Fläkt 90W Kompressor 200W