0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sådana svarta rör som Paxmax nämner hade jag på den gamla maskinen, den lär ha suttit uppe sedan -91 och de hade inte förvandlats till mjöl. Är det de nya rören med någon typ av vitt vävhölje och sedan ljusbrunt skumm innanför detta som övergår till pulver av solljuset?
Jag valde svarta rör som jag hittade på COOP bygg. Känns som neoprengummi.Dom är skurna på längden för att medge påträdning på rör... sen limmar man ihop skarven.
CiteraJag valde svarta rör som jag hittade på COOP bygg. Känns som neoprengummi.Dom är skurna på längden för att medge påträdning på rör... sen limmar man ihop skarven.Dessa skall jag nog kika på, verkar som det kan se snyggt ut också.1, Är de lätta att forma och böja?2, Dyra? Vilka längder finns?3, Vad är dom avsedda för egentligen?Skulle det kunna funka att skära till vanlig takisoleringsmatta(tjock gullfiber) och linda runt tråd eller rep längs hela rörlängden?Kanske inte jättesnyggt men ganska effektivt, möjligt att jag också bygger in rörpaketet på något sätt och då spelar ju utseendet inte så stor roll.Skall försöka posta en bild på min något ovanliga rördragning ner i källartrapphuset.
Hur bra isolerar egentligen glasfiber om det blir blött?Kan man verkligen få det helt tätt med tejp?
1) Isolera mellan rören som går ut ur inomhusdelen, här ligger kopparrören direkt mot varann.