0 medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Byte till en ny utedel som bara väntar på att haverera är ingen lösning.
Sen som ni tycker att handlaren som sålt & ibland oxå installerat pumpen skall stå för hela garantin för att ni måste ha era pumpar utbytta på ett par veckor....hade detta drabbat våran lilla firma hade vi varit i konkurs på ett par månader.....men vi hade ju säkert sparat åtminstone ett par hundra kronor åt varje kund i denna kalla vinter. Sverker?jag fattar inte varför tex volvo eller saab oxå varit uppe hos sverker inom bilindustrin händer sånt här jämt & det kan ta flera år ibland innan dom åtgärdat alla bilar, nu sist var det väl saab som återkallade alla 95 från 98- 01 för att tändmodulen kunde haverera. Det problemet har saab brottats med i 7-8 år men det är först nu som felet avhjälpts. Men starta ett ramaskri för era luftvärmepumpar det kommer bli jättebra. Tyvärr så tror jag att ni inte har rätten på eran sidan......när en värmepump är ett komplement till erat befintlga system, vilket alla luftvärmepumpar är så har jag för mig att den rimliga tiden för reparation är 4 månader. Nej nu har jag nästan skrivit en hel roman om detta så nu får ni som hungriga vargar attakera mig med hur hopplöst fel jag har i denna fråga........... studs
Jag tycker det är superfint av er alla att bygga upp en fin hetsk stämning i detta......det kommer säkert att hjälpa kinnan & panasoninc at lösa problemet.......förresten är det någon som vet mer än på ryktesvägen hur många pumpar det handlar om? Sen som ni tycker att handlaren som sålt & ibland oxå installerat pumpen skall stå för hela garantin för att ni måste ha era pumpar utbytta på ett par veckor....hade detta drabbat våran lilla firma hade vi varit i konkurs på ett par månader.....men vi hade ju säkert sparat åtminstone ett par hundra kronor åt varje kund i denna kalla vinter. Sverker?jag fattar inte varför tex volvo eller saab oxå varit uppe hos sverker inom bilindustrin händer sånt här jämt & det kan ta flera år ibland innan dom åtgärdat alla bilar, nu sist var det väl saab som återkallade alla 95 från 98- 01 för att tändmodulen kunde haverera. Det problemet har saab brottats med i 7-8 år men det är först nu som felet avhjälpts. Men starta ett ramaskri för era luftvärmepumpar det kommer bli jättebra. Tyvärr så tror jag att ni inte har rätten på eran sidan......när en värmepump är ett komplement till erat befintlga system, vilket alla luftvärmepumpar är så har jag för mig att den rimliga tiden för reparation är 4 månader. Min enda tanke i detta är att GE kinnan en ärlig chans att lösa detta åt er, om det nu är så att kompressorn är av dålig kvalité så tror jag att dom löser det till er, men som flera föregående talare sagt att det är ju ingen ide att byta till en likadan.Det är skönt när man har ett problem på en maskin att man hittar en lösning på det innan man rusar ut & försöker åtgärda i blindhet, Sen att man skall informera kunderna om vad som sker tycker jag oxå är rätt, men vad vill ni dom skall säga.....Vi har ett problem med just den modellen av pump du har & vi jobbar på det. Vi ber om ursäkt för det som skett?....vad vill ni mer att dom skall säga? Nej nu har jag nästan skrivit en hel roman om detta så nu får ni som hungriga vargar attakera mig med hur hopplöst fel jag har i denna fråga........... studs