0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Northkingen skrivet 29 oktober 2006, 15:33:12... Om det är någon som hittat någon annan tillverkare av luft/luft pumpar som kan matcha fujitsuns prestanda,pris,samt att det är en inverter med 410 gas så lägg gärna upp en länk till den pumpen....//Krister Två st E9DKE, ger bättre förutsättningar iom bättre täckning/spridning med två.... högre luftflöde totalt...Bättre COP.... högre uteffekt (2 x 5kW) väl beprövad...
... Om det är någon som hittat någon annan tillverkare av luft/luft pumpar som kan matcha fujitsuns prestanda,pris,samt att det är en inverter med 410 gas så lägg gärna upp en länk till den pumpen....//Krister
Jasså vad kostar 2 st E9DKE monterade??..//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 30 oktober 2006, 19:05:18Jasså vad kostar 2 st E9DKE monterade??..//Krister Ungefär 20-21Kkr inkl. vacuumpump, monteringssatser, biltemaverktyg och så.("och så" kan tolkas som en massa hårt men givande arbete som håller en varm medans pumpen blir monterad)
...Ok nu tänkte jag att dom skulle vara monterade av en firma/kylmontör med kvitto eftersom nocrian bara säljs inkl montering .......hellre köper 1st nocria 18 för ca 20000kr-22000kr
Citat från: Northkingen skrivet 30 oktober 2006, 19:46:39...Ok nu tänkte jag att dom skulle vara monterade av en firma/kylmontör med kvitto eftersom nocrian bara säljs inkl montering .......hellre köper 1st nocria 18 för ca 20000kr-22000kr Hmmm.. Kan du länka till en Nocria 18 för dessa "ca" 20-22kkr? De priser jag köpt mina pumpar för är lägre än dessa 21kkr... 21kkr är dagspriset som jag skrapade ihop på 5 minuter från nätet, allt inom kort bilresas avstånd. Säg att jag liksom en del andra har en guldmontör som gärna monterar andras grejer för en tusing eller två, och därmed får garantier? Då kan jag dra av vac-pump + biltema satsen, nära 2000kr -som istället går till installatören. Var går gränsen? Får man inte lyfta ett enda finger för att priset skall bli "godkänt" ?DU kanske lyckdes genom privata förhandlingar få DIN pump för ca 20kkr.... men vad kan du länka till?Inte helt lätt och jämföra äpplen och päron.
Usch, Biltema i samband med en VP känns långt ifrån bra. Nä, det ska vara manometer i konings verktygen.mvh Rickard
Ja det stod ju Winner ... Det kan ju onekligen finnas många vinnare.Det är ju precis som här i Sverige. Testvinnare hit och testvinnare diteller hur ... Det var lite det jag ville poängtera En fråga till Northkingen: Vilken pump är enligt dig bättre än Fujitsu NocriaAWYZ 14 LB i samma storleksklass (14) och ger bättre effekt??? (oavsett pris!) Mvh,Gamblern
Citat från: Rickard VPCenter skrivet 31 oktober 2006, 01:10:03Usch, Biltema i samband med en VP känns långt ifrån bra. Nä, det ska vara manometer i konings verktygen.mvh RickardVa? Ok... vad du nu än må ha druckit eller inhalerat så var det inte nyttigt!Ok, biltema koningsverktyg är inte det bästa men det får jobbet gjort rätt skapligt tycker jag.
Citat från: Paxmax skrivet 31 oktober 2006, 12:46:31Citat från: Rickard VPCenter skrivet 31 oktober 2006, 01:10:03Usch, Biltema i samband med en VP känns långt ifrån bra. Nä, det ska vara manometer i konings verktygen.mvh RickardVa? Ok... vad du nu än må ha druckit eller inhalerat så var det inte nyttigt!Ok, biltema koningsverktyg är inte det bästa men det får jobbet gjort rätt skapligt tycker jag.Vadå... Va?Ska man göra ett bra jobb ska man ha riktiga verktyg.
Vill man ha det tätt och slippa spruckna koningar så. Verktyget falsar ut konan INTE PRESSAR./Rickard