Tjena.
Jag har precis byggt nytt, 185m2 1,5plan golvvärme i botten, radiatorer i öv. Fick en 310P på köpet.
Jag har ett par frågor till detta eminenta forum.
1. Avluften går endast ner till 11grader, fläkten går på inkoppling 10. Det var på håret att fläkten räckte till.
Är det innetempen som är för hög (23-34) käresten vill ha högt...
eller är det ventilationsflödet som är för högt?
(Aldrig sett att den frostar av) Är den underdimmad?
2. Jumpade nyss om elpatronstyrningen så att den blir begränsad. Undrar dock om jag kommer att tjäna på detta??Elpatronen har ju faktiskt inte gått nån gång utan kompressorn. (vad jag sett)
3. Jo jo, 0,35/m2 enl. BBR, men vore det inte fränare att styra på luftfuktigheten i frånluften? Sätta en billigt hygrometer och reläa in spänningen till fläkten och därmed säkta avlufttempen, och därmed ventilationsförlustena? Och naturligtvis höja komfoforten eftersom vi har tilluftdon.
4. Det är på gång en installation av en vattenmantlad täljstenskamin, som då skall via acctank och termostat gå in då det finns temperatur i acc och el-behov. Frågan:
Kan man jumpa om 1-2 till 2-3 på microprocessorkorten (34 i manualen, begränsad elpatron) under drift (via termostat)? Min tanke är ju att jag vill tillåta "elpatron" (=acctank) då det finns varmvatten, och INTE tillåta elpatron då det inte finns vatten.
Allt för att spara kompressorn och nyttja "gratis" varmvatten.
5. Finns det en mer heltäckande servicemanual till 310P? Jag har ju endast den lilla jag fick med pumpen.
Vore kul att få på pdf.
6. Eg. ville jag naturligtvis ha en 360P, men som det var när jag köpte gick inte den att på samma smidiga sätt att docka med accen. (nu förtiden går det) JAg skulle vilja ha tillgång till mera menyer. Frågan:
Går det att koppla upp sig mot 310P och kolla värden och ställa in. Kommunkationsgränssnitt? Programvara?
7. Eftersom jag skall ha en braskamin, så gissar jag att det är lämpligt att ha en innetempgivare?
Den begränsar framledningen gissar jag och på så sätt minskar övervärmen i huset. Dock vet jag att systemet är rätt långsamt, så frågan:
Är det onödigt att skaffa en innetempgivare??
Tack på förhand!
/erikassar