Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Är det nya tider för kylfirmorna?  (läst 1516 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
Är det nya tider för kylfirmorna?
« skrivet: 24 oktober 2006, 00:24:34 »
Med anledning av en hetsig diskusion i en annan tråd, ställer jag frågan: Har det gått så långt att återförsäljarna av L-L pumpar uppmuntrar sina anställda att jobba svart för att kunna sälja billigare? Kan det vara ett sätt att bemöta gör det självmarknaden? Det är väl bättre förtjänst på pumpen än på jobbet? Skulle jag som kund få möjligheten att göra en sån deal skulle jag nog slå till, det vore ju samma personal som monterade. Enda skillnaden vore ju några dokument som man kan ha glädje av i max 3 år. Alla tjänar ju på det till det händer något, (inom garantitiden) och hur stor risk är det.
NÃ¥gon som vet?
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Är det nya tider för kylfirmorna?
« Svar #1 skrivet: 24 oktober 2006, 06:19:07 »
Om man följer den "hetsiga" så framkommer det att det är en bekant.......& personen hävdar att han fått tjänsten gratis......det jag frågar dig: förstorar du inte upp detta lite??? läser man & följer ´hela tråden upptäcker man lite olika bud här & där.....ena stunden får man uppfattningen att han betalat svart, det påtalas gång på gång utan motsägelser, sen när personen fått klart för sig att det inte är gynnsamt precis så hävdar han att han inte betalat svart........men jag tror inte det går åt hållet att dom mesta installatörer vll ha svarta pengar......man skall betala bil & utrustning, material osv oxå......

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
SV: Är det nya tider för kylfirmorna?
« Svar #2 skrivet: 24 oktober 2006, 12:51:38 »
Om man följer den "hetsiga" så framkommer det att det är en bekant.......& personen hävdar att han fått tjänsten gratis......det jag frågar dig: förstorar du inte upp detta lite??? läser man & följer ´hela tråden upptäcker man lite olika bud här & där.....ena stunden får man uppfattningen att han betalat svart, det påtalas gång på gång utan motsägelser, sen när personen fått klart för sig att det inte är gynnsamt precis så hävdar han att han inte betalat svart........men jag tror inte det går åt hållet att dom mesta installatörer vll ha svarta pengar......man skall betala bil & utrustning, material osv oxå......

Nej men missförstå mig inte. Tråden som vi syftar på fick mig att tänka i dessa banor, men det är det enda som den tråden har med denna att göra. Jag vill inte ens kommentera vad jag tyckte om den. Jag bara menar att det är kärva tider när det gäller L-L och en sådan deal skulle vara en medelväg. Om man säljer vpn billigare, ser till att en kylmontör monterar, borgar det för att den håller och fungerar (i de flesta fall). Firman slipper lönekostnaden mm och får sålt fler maskiner.
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!