0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min Hitachi RAK25 orkar kräka sig ner till ca 110 W, sedan börjar den gå on-off. Just nu tuffar den stabilt på 140 W.... MVH/Gano
Men det kan jo tenkes at det ville vært mindre effektivt enn slik den går nå.
Äh... nu har jag snackat i nattmössan!Idag så gick den i off-läge... då förbrukade den bara 16W. Utefläkten still, innerfläkten på absolut minimum... Då kompressorn är så jäkla tyst på lägsta varven (på ca 120W) så har jag nog missat att den över huvudtaget var igång!Hmm.. måste rigga fler sensorer. Kan inte hålla på att springa in och ut hela dagen.. släpper ut all värme!
Citat från: Paxmax skrivet 23 oktober 2006, 14:18:07Äh... nu har jag snackat i nattmössan!Idag så gick den i off-läge... då förbrukade den bara 16W. Utefläkten still, innerfläkten på absolut minimum... Då kompressorn är så jäkla tyst på lägsta varven (på ca 120W) så har jag nog missat att den över huvudtaget var igång!Hmm.. måste rigga fler sensorer. Kan inte hålla på att springa in och ut hela dagen.. släpper ut all värme! Hej Paxmax och ÖyvindTyckte nog att 410 W lät mycket för att vara ett lägstaläge, det motsvarar väl 30% av tillförd kompressoreffekt. Öyvind, hur stort hus har du och vilken förlustfaktor har du ungefär (W/K)? NB: Vilken maskin går mest ekonomiskt vid låg belastning, en liten rotation-E9 eller en större scroll-HE9 ?MVH/Gano