0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag ville ju ha en Fujitsu AWYS 14 Nocria men den var slutsåld över hela Europa enligt firman som jag skall köpa av,den kommer inte till Sverige förrän tidigast Februari-Mars.Vad göra vänta eller köpa någon annan pump,vad är likvärdigt med Fujitsu AWYS 14 Nocria?Det lutar väl åt Fujitsu AWYS 18 Nocria ändå,lite länge att vänta ända till Mars.Janne
...och alla er andra för att ni hjälpt till med kloka råd och åsikter .
...det e bättre med en stor som går på 50% effekt utag än en liten som går på 90% masinen nöts mindre å får bättre cop värde på dellast...jag skulle lätt satsa på den stora pumpen,speciellt om du får bra pris på den
Visst blir det fler start/stopp med en större pump, och den drar mer ström men under kortare tid så ekonomin ska inte bli sämre, förutsatt att pumparna har samma verkninsgrad.
hmm kan någon förklara för mig varför kunder som köpt stora pumpar generellt är mera nöjda än kunder som köpt mindre pumpar? Detta har jag inga som helst belägg för men har läst det och det var skrivit i en annan tråd här på forumet av en vp säljare.//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 29 oktober 2006, 15:36:40hmm kan någon förklara för mig varför kunder som köpt stora pumpar generellt är mera nöjda än kunder som köpt mindre pumpar? Detta har jag inga som helst belägg för men har läst det och det var skrivit i en annan tråd här på forumet av en vp säljare.//Krister Men det har väl att göra med vart man bor (som ni säkert berört tidigare). Bor man som jag gör i norrland så har du ju mer ut av att ha en större pump. Vi får snabbare kallgrader och har ju överlag kallare vintrar med allt vad det innebär med effektbehov osv. Sen tror jag att många stirrar sig blind på det här med kvm som pumparna säger sig täcka (och cop så klart). Det gjorde jag oxå innan jag läst på.. Typ en mindre pump säger sig täcka 160kvm.. jamen då räcker den ju absolut till för mitt hus. Sen när man tittar under den ytan så är ju sanningen en annan. Det är ju mycket som väger in i köpet och läser du inte på och gör din hemläxa själv, typ hänger här på forumet och läser ett bra tag och kollar länkar och jämför, så väljer man säkert en mindre pump för den verkar täcka det behov jag har utifrån de annonser och det lilla man kan läsa ut av dem säger. Varför lägga ut mycket mer pengar när jag klarar mig med den mindre liksom. Sen kanske de upptäcker att en lite större pump skulle ge det extra som de skulle behöva. Så min lilla helt ovetenskapliga analys säger att de som köper små pumpar och inte är nöjd, kanske inte alltid läst på så bra utifrån vad de behöver. Det är ju en djungel detta med pumpar...för oss oinvigda.