0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tycker det är så fruktansvärt onödigt med helt ovidkommande politik i ett sådant här forum. Men eftersom det verkar accepterat, så kör vi...Här är en namninsamling FÖR en förändring av A-kassan, där de som önskar försäkra sig om en inkomst även om de blir arbetslösa faktiskt finansierar en större del av kostnaden för att göra utbetalningar till de arbetslösa.http://www.petitiononline.com/Akassan/petition.htmlFörresten trodde jag vi just hade haft ett riksdagsval där folk har fått säga sitt. De förslag som har lagts var ju klart redovisade redan från början, så demokratin har väl fått tala. Namninsamlingar för eller emot är ju inte något speciellt demokratiskt precist instrument... Om namninsamlingen mot förändringar i A-kassan får in 500,000 namn, betyder det då att 8,500,000 miljoner svenskar är för en förändring? Nix, ganska intetsägande alltså.
Det finns väl inget odemokratiskt i en namninsamling !? Det är bara bra att moderatpacket får reda på att det inte är alla som gillar deras politik.
Hade inte Rickard redan fixat något speciellt forum för politiska frågor? Flytta i så fall debatten dit! Jag har också åsikter om det som skrivits men tänker inte förledas att uttrycka dem här, nu när beslutet om att plocka bort politiken från forumet har fattats!
Ett alternativ vore att Humlan57 fixade ett eget forum, där han kan diskutera A-kassan, etanolbilar och annat i stället för att belasta Värmepumpsforum med en massa ovidkommande inlägg...Sture