0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Börjar med en motfråga, finns det väggar och tak eller tältar du på en platta?
Angående tilläggsisoleringen, de har alltså isolerat och panelat om ovanpå den gamla panelen. Om de nu skulle ha lagt nån plast där så är väl det värsta som kan hända att man på mycket lång sikt isf kanske tvingas isolera och panela om? Ska väl iaf inte kunna påverka inomhusmiljön etc? Tror dock inte det sitter någon plast där, när jag tittar underifrån ser det iaf inte ut att finnas någon.
Citat från: piece skrivet 17 oktober 2006, 21:43:14Börjar med en motfråga, finns det väggar och tak eller tältar du på en platta? "Börjar med". Väntar du på att jag ska besvara din fråga? Ja det finns väggar och tak och nej jag tältar inte på en platta.Kommer fortsättningen nu eller ville du bara hoppa in och vara dryg och isf. av vilken anledning?
Citat från: Mattias O skrivet 19 oktober 2006, 23:44:05Citat från: piece skrivet 17 oktober 2006, 21:43:14Börjar med en motfråga, finns det väggar och tak eller tältar du på en platta? "Börjar med". Väntar du på att jag ska besvara din fråga? Ja det finns väggar och tak och nej jag tältar inte på en platta.Kommer fortsättningen nu eller ville du bara hoppa in och vara dryg och isf. av vilken anledning?Ledsen om du uppfattade mig som dryg, har inte varit inne hä på en stund nu!Ironi var det naturligtvis i det inlägget...
Hmmmm förhoppningsvis så kanske dina ventiler passar till nya termostater, men det är inte alls säkert .... och om de inte passar kan du bli tvungen att byta själva radiatorventilerna oxå.... tänkte bara eftersom du skrev att de var kanske 50 år gamla .... köper du nya termostater kolla så att de passar innan du köper en massa....inomhusgivaren brukar styra en motor som öppnar och stänger shunten....