0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag är intresserad av mer grundlig beskrivning av Lesol DR3:s olika reglertyper. Någon som har manualen? Det som fångar mitt intresse är hur den reglerar då man har vvx mellan sol och tank.
Jag är intresserad av mer grundlig beskrivning av Lesol DR3:s olika reglertyper. Någon som har manualen? Det som fångar mitt intresse är hur den reglerar då man har vvx mellan sol och tank. Min önskan är att det fungerar enligt följande:Solfångare X ºC varmare än tankbotten = start pump i solkrets (mellan solfångare och vvx)När temp framledning från solfångare vid vvx är X ºC varmare än tankbotten = start pump mellan tank och vvx.Det ser nämligen ut som att givarna sitter så att det skulle kunna fungera så som jag beskriver.
Jag har manualen på svenska i PDF-format om du fortfarande är intresserad.Skicka mejladress så kommer manualen. Har kört med DR3:an nu i två år och den har funkat bra för mig, behövde en styrning som klarade två solslingor och det fanns inte mycket att välja på när jag köpte den.
Har hitta den på nätet men tack ändå. Den är väldigt dyr...kommer nog att använda något enklare när den tiden kommer.