Hej!I dagarna var jag förbi IVT-center och bokade upp mig på en IVT 12 FR-N och fick en orderbekräftelse. :,v( Jag fick höra att det ska komma en
ny IVT-modell som är större och dyrare och att IVT 12 FR-N därför inte tillverkas längre. IVT 12 FR-N är ju en av de bästa i testerna och jag vill inte betala mer så jag bokade upp mig på en av de fyra maskinerna de hade kvar.
De begär 21 900 kr för värmepump och installation + 6 års garanti på anläggningen. Men då får jag ordna el till platsen för innedelen själv innan installationen. Nu har jag läst här på forumet att jag får 1250 kr
rabatt från IVT genom att betala 350 kr och bli medlem i
Villaägarnas Riksförbund. Netto 900 kr i besparing där!!
Någon annanstans här på forumet läste jag om en
drive i våras där man fick en IVT 12FR-N till samma pris 21 900 - 900 = 21 000 kr plus att man fick
elinstallationen på köpet samt en
hemmabioanläggning eller en
flat-screen-TV(tillägg 1500 kr). Helt klart är anläggningarna mycket överprisade eftersom de har möjlighet att erbjuda sådana lockvaror bara för att efterfrågan sjunker under vår och sommar!!!
Jag har ännu inte skrivit under något papper och har inte betalat några pengar och har därför möjlighet att deala vidare om priset eller helt enkelt köpa anläggningen av någon annan om den här leverantören inte vill deala.
Är det någon av er här på forumet som vet var jag just nu kan få en IVT 12FR-N till riktpriset 21 900 eller lägre inklusive elinstallation? Självklart tar jag gärna en hemmabioanläggning också om möjlighet finns!!