0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En VVM 300 elpanna kostar 28 400 kr hos rinkaby rör (www.rinkabyror.se)SMO 10 kostar 5 645 kr hos varmepump.biz (www.varmepump.biz)Det kommer nog att ta lååång tid att spara in den elpannan, jämfört med att docka mot din befintliga elpanna. Men sen kan det ju vara som så, att du i samma veva vill passa på att byta elpannan pga. annan anledning... // Grolim
Hej tobben_74!Nu vet jag inte hur du får ut värmen på radiatorerna/golvvärme.Men jag förutsätter att du har någon sorts automatik för det.I så fall kan du ju köra 2020 flytande på pannan. Då behöver du bara en extra elVVB på 35-50 liter.Du kan strunta i SMO 10 och VVM 300.
Citat från: AlfM skrivet 17 oktober 2006, 20:16:08Hej tobben_74!Nu vet jag inte hur du får ut värmen på radiatorerna/golvvärme.Men jag förutsätter att du har någon sorts automatik för det.I så fall kan du ju köra 2020 flytande på pannan. Då behöver du bara en extra elVVB på 35-50 liter.Du kan strunta i SMO 10 och VVM 300.Jag antar att du menar att koppla in EVC:n i serie med uppvärmningen och ha den som förvärmare av varmvatten samt elspets. På sommaren så måste du köra fast kondensering mot EVC:n för inte räckar 35-50 liter VVB ensam inte.
Jag antar att du menar att koppla in EVC:n i serie med uppvärmningen och ha den som förvärmare av varmvatten samt elspets. På sommaren så måste du köra fast kondensering mot EVC:n för inte räckar 35-50 liter VVB ensam inte.