Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kom eran installatör pÃ¥ avtalad tid? Utfördes installationen enligt avtal  (läst 3325 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lvpumpen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Hej gott folk!
Hur vanligt är det att installationen av luft/luftvärmepumpen inte utförs på avtalad tid?
Vad har forumets medlemmar för erfarenheter?
Är det vanligt att försäljarna missbrukar - säljarens marknad - genom att lova att installation av pumpen viss dag/tid när kontraktet undertecknas, utan att kunna fullfölja leveransen enligt avtalad tid? I akt och mening för att inte missa en kund?

Vad har ni för erfarenheter? Har era pumpar levererats i tid som utlovats vid underteckande av kontrakt eller?

Någon med erfarenhet av halvlva jobbet utfört ( monterad innerdel och rör som hänger på utsidan av väggen) Vi kommer tillbaka och monterar kompressorn vid ett annat tillfälle?

Med stor respekt för montörer som sliter hårt och att saker kan gå snett men nog borde väl den havererade installationen stå på förturslistan...eller???

Skriv gärna och berätta om era erfarenheter

Jag utgår ifrån att dom allra flesta har mycket goda erfarenheter av installationen.

Finns det leverantörer som missbrukar den så kallade säljarens marknad så tycker jag att vi kan namge dessa här i forumet.

Mvh

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
bara ett tips till dig.....du kanske skall namnge dig själv innan du namnger någonannan..........har du någonsin funderat på om du är ensam om att beställa luftvärmepump i augusti,sep,okt............. huvuddunk........men du kanske vill svarta ner ett företags rykte för att dom har lite för mycket att göra......eller varför inte låta dig gå före i kön??

Utloggad messer

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1203
  • Karma +3/-4
  • Jag älskar sÃ¥ gott det gÃ¥r
Hej

Du verkar träffad  ::)
Brukar du missa kunderna och utlovade tider ?

MVH
Messer

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
klart att det har hänt att man missat kunder när det strulat till sig.....vilka man försöker kompensera för.....har oxå varit med om vääääldigt många som missat mig........har oxå varit med om väldigt många som börjar klaga långt innan det funnits anledning...........det är inte alltid kunden som har rätt äen om det låter så.....

Utloggad Orcus

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Bollnäs
  • Antal inlägg: 286
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Orcusnet.tk
Jag har bara positivt att säga om installationen av våran L/L-pump, den som installera kom när det var sagt och installationen tog precis så lång tid som det var sagt. så jag är väldigt nöjd med både pump, installation och människorna där.
Mvh Frågvis & nyfiken, Bollnäs
Total årsförbrukning 2008: 10028kwh.
Löpande årsförbrukning tom november: 11742kwh.
ca140kvm, 2 våningar, vattenburna element, kall jordkällare med valvat stentak under huset. Fujitsu ASY9LB installerad.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34959
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Jag tillåter inte att man nämner enskilda installatörer med namn i forumet, det finns helt enkelt ingen möjlighet för mig att kontrollera sanningshalten i dylika påståenden.
Jag vill dessutom inte att forumet skall bli fullt av beskyllningar och påhopp.

Nisse-Gurra har dessutom rätt när han skriver att det faktiskt inte alltid är kunden som har rätt, det finns en hel del arga "rättshaverister" som tar varje tillfälle i akt att vedergälla sin motståndare i vilket ärende saken än gäller.

Då jag inte vill att detta forum skall bli ett forum där man via utpressning kan få förtur i sitt eget ärende så har jag valt att inte tillåta denna typ av "förtalsinlägg" oavsett om de är sanningsenliga eller ej.

Att beskriva vad man råkat ut för och hur man löst det är dock helt ok, så länge man inte nämner installatörens namn offentligt.

Mvh

/Rickard
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad lvpumpen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
> Rickard

Min tanke var inte att namnge enskild installatör även om jag skrev så

Tanken var att företag som missköter sig borde namnges


Mvh
Varken rättshaverist eller utpressare
 *vinkar*

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34959
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Jag jämställer installatör och företag i den bemärkelsen.

Jag ser helst inte den typen av inlägg i forumet då det inte går att kontrollera vad missnöjet beror på.

(Min far t.ex. kan aldrig köpa något utan att hamna i luven på den som sålt nåt till honom, det är ändå ytterst sällan något fel på varan eller produkten som han köpt, i alla fall inte nåt fel som de inte kan fixa...)

Det finns en nytta med denna tråd ändå, man kan berätta vad man råkat ut för och hur man löst problemen, det har ett värde för andra även om man inte nämner företagets namn.

Är det någon enskild person som vill veta namnet kan man ju alltid prova att "PM:a" den som skrivit inlägget.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Ludvig XIV

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 167
  • Karma +1/-0
Utan att nämna några namn kan jag säga att jag började med att ringa två installatörer. Den första kom inte på avtalad tid men väl dagen efter som var en söndag. Den andra mailade dagen innan och skrev att han skulle sitta i möte hela morgondagen och därför inte hade tid att komma men att han skulle höra av sig efter helgen. Jag har fortfarande efter drygt en månad inte fått några offerter och under tiden har jag kommit på att jag först ska undersöka skorstenen och se om den duger till en pelletspanna.

Utloggad randomii

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Min installtion utfördes under sommaren som gick. Inga som helst problem. Fick själv beröm för att ha valt en bra tid på året för installation.
(var nära ett köp i fjol,,,December av alla månader,,,men avstod pga av temp,mörker,kyla, osv,,, ett beslut jag inte ångrar idag)

Utloggad lvpumpen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!

Intressant att Ni tolkar inlägget som att jag själv råkat illa ut.
Jag har den bästa erfarent av företaget, försäljaren och inte minst montören.
Hade det varit tillåtet hade jag med stort nöjje rekomenderat alla tre här på forumet:))





nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!