Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi FH 35 6 blink (FELSÖKNING)  (läst 20397 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8461
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi FH 35 6 blink (FELSÖKNING)
« Svar #15 skrivet: 23 oktober 2014, 22:36:37 »
 tummenupp
Alla trodde nog att det var innerdelen som blinkande men på slutet skrev du utedelen blinkar så det blev lite cirkus på felkoden!
Tur i oturen att du eller någon vän klarade att byta kort och mäta upp diverse vilket inte alla klarar och dom bör inte köpa något med enbart en materialgaranti.
Har man otur så får man kompressorhaveri och då är det inte roligt att få en kompressor på posten via materialgarantin.
Tror dock det är svårt för en återförsäljare att bara hävda materialgaranti dom första 6 månaderna då jag vill minnas att det fortfarande är lagkrav på 6 månader garanti och inte materialgaranti på en ny vara, men någon som har full koll kan nog rätta mig om om detta
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: Mitsubishi FH 35 6 blink (FELSÖKNING)
« Svar #16 skrivet: 23 oktober 2014, 23:05:15 »
 
Poker kortet på inomhusdelen byttes idag och nu spinner pumpen som en katt på bästa humör.

Tack för era tips, det var inget allvarligare än ett fabrikationsfel.
Nu hoppas vi på en kall vinter!!

 tummenupp

Fredrikk

  • Gäst
Fredrikk
SV: Mitsubishi FH 35 6 blink (FELSÖKNING)
« Svar #17 skrivet: 24 oktober 2014, 09:27:32 »
Ja jag kanske formulerade mig lite konstigt i början med det var alltså uteenheten som gav mig sex blink.

Hur som helst så känns det väldigt bra att det är kirrat nu, det tog väl en halvtimme för mig att byta kortet - var rätt försiktig. Det såg ut som att det var en del kallödningar på det defekta kortet faktiskt.

En sak till. Oj, vad FH-35:an är effektiv! Jag har fimpat alla element i min 120 kvadrats enplanare nu och det är varmt och gött i hela huset även fast det inte är helt öppna ytor (korridor etc).
Sen ljudnivån - den låter ju i princip ingenting? Jag skulle lätt kunna ha denna i sovrummet utan att bry mig :D

Hoppas den här tråden hjälper någon i framtiden - vem vet :)

Mvh
Fredrik


Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: Mitsubishi FH 35 6 blink (FELSÖKNING)
« Svar #18 skrivet: 24 oktober 2014, 19:09:35 »
FH35 är en kanonpump.
Du skulle du höra golvmodellen Mitsubishi Electric KJ35 VEHZ, den går knappt att höra på ett par meters avstånd på högsta fläkt.

Frodenn

  • Gäst
Frodenn
SV: Mitsubishi FH 35 6 blink (FELSÖKNING)
« Svar #19 skrivet: 28 oktober 2014, 14:09:13 »
Hadde nettopp samme problem. Viste seg det var dårlig kontakt på seriell kabel i utedel. Konstant grønt blink på power lys inne og 6 blink på rødt lys utedel.

Fredrikk

  • Gäst
Fredrikk
SV: Mitsubishi FH 35 6 blink (FELSÖKNING)
« Svar #20 skrivet: 28 oktober 2014, 14:22:50 »
Ja själva felkoden är ju "kommunikationsfel". Värsta av dem alla. Men skönt att det löste sig för både mig och dig.
Dåligt som fan att kineserna stämplar "OK" på kretskorten även fast de inte är "OK" - det stör mig rätt mycket :P

Utloggad frav

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 351
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Mitsubishi FH 35 6 blink (FELSÖKNING)
« Svar #21 skrivet: 22 november 2014, 19:33:45 »
Sen ljudnivån - den låter ju i princip ingenting? Jag skulle lätt kunna ha denna i sovrummet utan att bry mig
FH35 är en kanonpump.
Jag har tyvärr aldrig hört någon annan än min egna FH35. Men den är "allt annat" än så tyst som många andra säger. Har ganska mycket "vindbrus". Visst, på lägsta fläkt är den väl okej, men sen brusar det bra. Samt att knäpper mycket i innedelen & sörplar i rören. Men värme ger den så in i...
Jag har förvisso en godkänd reklamation av innedelen, men installatören har lyst med sin frånvaro.
// Fredrik

Hus: Nässjöhus/Norrlandshus Villa Tallsjön -79, 1,5plans, 117kvm med krypgrund.
Ort: Halmstad, 500m från havet.
Överlåtelsedatum: 2012-06-28.
Ventilation: Mekanisk frånluftventilation.
Uppvärming: Direktverkande el med 11st elradiatorer (avstängda), samt en Luft/Luft VP; Mitsubishi Electric FH35VEHZ-E2 (Installerad 2021-09-27) ((Mitsubishi Electric FH35VEHZ-E1 Q-Heat 665 (Installerad 2013-09-04, utbytt 2021-09-27)). Sensibo Sky
Krypgrundsavfuktare: Woods DS15.
Garageavfuktare: EchoDry II
Grill: Weber Q320 Special Edition.
Robotgräsklippare: Gardena Smart Sileno City

Jästen

  • Gäst
Jästen
SV: Mitsubishi FH 35 6 blink (FELSÖKNING)
« Svar #22 skrivet: 26 november 2014, 21:01:19 »
Poker kortet på inomhusdelen byttes idag och nu spinner pumpen som en katt på bästa humör.

Tack för era tips, det var inget allvarligare än ett fabrikationsfel.
Nu hoppas vi på en kall vinter!!

Vet att en del maskiner har lite hokus pokus finesser men inte att de hade poker kort.
Man lär så länge man lever. ::)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!