0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bra. Kompressorbyte med tillhörande delar är ett standardjobb så du ska kunna få ett fast pris. Borde landa på runt 25 KSEK. När den är nyare än 2013 så ska det finnas en nätverkskabel färdig på baksidan längst bakom display-modulen. Kan vara svår att fiska fram. Går att ansluta direkt i display-modulen också.
Jag kan kolla BT16 och BT21 men jag är osäker på om kompressorn faktiskt kör som den ska nu så värdena kanske inte säger något.Under 3.2 Kompressorinfo så påstår den att kompressorn kör men när jag kollar hur mycket ström den faktiskt drar från centralen så säger energimätaren för värmepumpen 60 W totalt på alla tre faser.Men då sitter även cirkulationspumpen för golvvärmen på samma mätare så troligen är det den som drar.Enligt 3.1 Serviceinfo så är det 0 A på L1, L2 och L3.
Dina elklämmor för F370 är ej installerade, därför ser du 0/0/0 A i servicemenyn! Är det konstaterat att kompressorn havererat?Tycker att den borde larma på nåt sätt?
Aha, jag trodde det var pumpens egna förbrukning men det är alltså effektvaktens data om hela anläggningens förbrukning? Nej, det är inte konstaterat ännu att kompressorn havererat. Tekniker skulle återkomma på måndag så får dom ta sig ut hit och titta på pumpen.Men vi kan i vart fall vara säkra på att kompressorn inte kör eftersom jag kan mäta effektförbrukningen.
Driftläge "endast tillsats"FJVM 220 står för värmeproduktionen. Eftersom kompressorn ej är i drift sker hela varmvattenproduktionen också med FJVM 220.