|
1
« Senaste inlägg av Börje__ skrivet Idag kl. 05:05:34 »
Jag skulle säga minst 30 år, min är 36 år, ägt den i 21 år.
Hur är det med gummi delar och damasker? Börjar inte de bli hårda eller vittra sönder och måste börja bytas, är väl en del jobb ändå att göra, för att behålla värdet? Men jag hejar jag på, sikta på +50 år! 💪🥳
2
« Senaste inlägg av Börje__ skrivet Idag kl. 04:54:54 »
Coca Cola + aluminiumfolie
Bromsolja över natten är nog lite samma som kola och kombinerat med försiktig uppvärmning tar kanske inte bort rosten men hjälper till att lossa saker utan att förstöra. Elektrolys låter intressant, återkom med resultat!! ☺️
3
« Senaste inlägg av Ewald skrivet Idag kl. 00:20:03 »
I min värld ökar bilar i värde som ger mej ett problemfritt liv!! . Dvs ingen lagning, inget el ände, enkel teknik, ingen måste betala o lämna-hämta på service, ingen stämpling i servicebok, och får plats i varma garaget mesta tiden. .
Mistubishi Colt verkar hålla evigt
4
« Senaste inlägg av Ewald skrivet Idag kl. 00:17:52 »
Hur gammal ska en bil vara för att värdeminskningen slutat?
Beror på i vilket skick den är. När bilen har fått en motorskada har nog värdet minska ganska rejält.
5
« Senaste inlägg av boek skrivet 10 maj 2024, 23:39:18 »
Jag skulle säga minst 30 år, min är 36 år, ägt den i 21 år.
6
« Senaste inlägg av Börje__ skrivet 10 maj 2024, 22:02:21 »
Jag skulle säga att det beror på; min V50 2012 D2 Summum, 26200 mil har stått stilla länge nu, värdemässigt. Skulle tro att det är först när rosten börjar komma på bred front som den kliver nedåt reservbilsvärdet.
Kan ej svara för andra bilar, eller jo, päronens Clio 0.9L 90 hp, 2016 (skitbil) har stått/står också stilla prismässigt.
Så äldre bränslesnåla bilar verkar iaf stå stilla?
Sista åren har många bilar "gått upp i värde", men det har väl bl.a. berott på inflation och bilbrist, så lite unikt bara just nu? I min värld ökar bilar i värde som ger mej ett problemfritt liv!! . Dvs ingen lagning, inget el ände, enkel teknik, ingen måste betala o lämna-hämta på service, ingen stämpling i servicebok, och får plats i varma garaget mesta tiden. .
7
« Senaste inlägg av kWhalp skrivet 10 maj 2024, 21:39:23 »
Hur gammal ska en bil vara för att värdeminskningen slutat?
Jag skulle säga att det beror på; min V50 2012 D2 Summum, 26200 mil har stått stilla länge nu, värdemässigt. Skulle tro att det är först när rosten börjar komma på bred front som den kliver nedåt reservbilsvärdet. Kan ej svara för andra bilar, eller jo, päronens Clio 0.9L 90 hp, 2016 (skitbil) har stått/står också stilla prismässigt. Så äldre bränslesnåla bilar verkar iaf stå stilla?
8
« Senaste inlägg av 25fOCUS skrivet 10 maj 2024, 21:33:57 »
Beror på HUR gammal och om den varit inbäddad i ladan med halm över i 75 år, dä minskar det inte i ärde utan ökar
9
« Senaste inlägg av Börje__ skrivet 10 maj 2024, 21:32:15 »
Inte säker på jag fattar, men det jag tänker är att det är enkelt att prova en bypass med lite olika flöden utan att först köpa en volymtank och se vad som händer i verkliga verkligheten. Sedan kanske 4 rörskoppling med "arbetstank" är bäst, som Nisse175 menar, jag vet inte, men verkar ju rimligt.
10
« Senaste inlägg av 25fOCUS skrivet 10 maj 2024, 21:29:09 »
|
|
|