0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kalla mig osvensk, men jag tycker inte man ska låta bidrag styra tillvaron - det blir ofta snett i slutänden. Ta t ex rabattkuponger - man lockas att köpa mer än man behöver vid en tidpunkt då man inte behöver det av ett märke man normalt undviker.Om man nu ändå är på g att skaffa vp så.....men bidragen försvinner väl inte måndagen efter valet.
Citat från: drjukebox skrivet 26 augusti 2006, 16:20:55Kalla mig osvensk, men jag tycker inte man ska låta bidrag styra tillvaron - det blir ofta snett i slutänden. Ta t ex rabattkuponger - man lockas att köpa mer än man behöver vid en tidpunkt då man inte behöver det av ett märke man normalt undviker.Om man nu ändå är på g att skaffa vp så.....men bidragen försvinner väl inte måndagen efter valet. Nä, det var kanske lite överdrivet, men det är ju rätt stora pengar det rör sig om. Så nog tycker jag, att om man nu ändå har bestämt sig för att byta/inst en pump, bör man inte vela alltför länge. mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 26 augusti 2006, 17:08:19Citat från: drjukebox skrivet 26 augusti 2006, 16:20:55Kalla mig osvensk, men jag tycker inte man ska låta bidrag styra tillvaron - det blir ofta snett i slutänden. Ta t ex rabattkuponger - man lockas att köpa mer än man behöver vid en tidpunkt då man inte behöver det av ett märke man normalt undviker.Om man nu ändå är på g att skaffa vp så.....men bidragen försvinner väl inte måndagen efter valet. Nä, det var kanske lite överdrivet, men det är ju rätt stora pengar det rör sig om. Så nog tycker jag, att om man nu ändå har bestämt sig för att byta/inst en pump, bör man inte vela alltför länge. mvh humlan.Frågan är om det inte vore bra att bidraget försvann så att priserna för konvertering blev lite mer sansade.. Känns som att bidraget går rätt ned i fickan på VVS firmorna..
Citat från: D_Sundsvall skrivet 26 augusti 2006, 22:50:24Citat från: humlan57 skrivet 26 augusti 2006, 17:08:19Citat från: drjukebox skrivet 26 augusti 2006, 16:20:55Kalla mig osvensk, men jag tycker inte man ska låta bidrag styra tillvaron - det blir ofta snett i slutänden. Ta t ex rabattkuponger - man lockas att köpa mer än man behöver vid en tidpunkt då man inte behöver det av ett märke man normalt undviker.Om man nu ändå är på g att skaffa vp så.....men bidragen försvinner väl inte måndagen efter valet. Nä, det var kanske lite överdrivet, men det är ju rätt stora pengar det rör sig om. Så nog tycker jag, att om man nu ändå har bestämt sig för att byta/inst en pump, bör man inte vela alltför länge. mvh humlan.Frågan är om det inte vore bra att bidraget försvann så att priserna för konvertering blev lite mer sansade.. Känns som att bidraget går rätt ned i fickan på VVS firmorna..Tja, kanske det. Men det beror i så fall, till stor del på oss kunder. Ge fan i å handla av mupparna som inte kan ge en riktig kostnads spec. Det är bara å titta här i forumet, hur man godtar vilka prisuppgifter som helst. Tror inte jag sett en enda uppspecad installations-kostnad, bara klumpsummor. Kräv riktiga offertar, så det går att se vart pengarna tar vägen....mvh humlan.