0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Brukar man inte uppge detta i fastighetsdeklarationen som görs med några års mellanrum ? Skattemyndigheten gör väl inga kontroller däremellan, så jag tror inte att din värmepump är orsaken till din höjning.
Det finns en omräkningsfaktor som är olika stor, beroende på var i Sverige Du bor, så det är väl den dom använt sig av. Den faktorn, har jag för mig, grundas på hur prisutvecklingen har varit inom en viss region. Västernorrland har varit en av de regioner där prisutvecklingen varit lägst i, men det har i viss mån ändrats uppåt. Så troligen har Du svaret där.
Undra om installatörerna inte måste rapportera in att dom har installerat nytt.Vi fick vårt taxeringsvärde höjt med 120 000!! Man kan ju undra varför.
Vet inte riktigt vad ni klagar på. Vårt taxeringsvärde har höjts i två steg från 625' til 903' till 1125'.Och det har inget med vp eller några andra pluspoäng att göra. Låt oss hoppas att de ändrar på fastighetsskatten efter valet, oavsett vem som vinner.
Citat från: drjukebox skrivet 23 augusti 2006, 15:08:58Vet inte riktigt vad ni klagar på. Vårt taxeringsvärde har höjts i två steg från 625' til 903' till 1125'.Och det har inget med vp eller några andra pluspoäng att göra. Låt oss hoppas att de ändrar på fastighetsskatten efter valet, oavsett vem som vinner.Ändringar lär det säkert bli, men skatten kommer Du/Vi att få betala ändå, på nåt sätt. 30 miljarder är inget man bara slopar.... Föresten, hos mig behövdes inget tillstånd eller annat klartecken från kommunen för L/V-pump, det kollade jag särskillt upp.mvh humlan.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 23 augusti 2006, 15:39:25Citat från: drjukebox skrivet 23 augusti 2006, 15:08:58Vet inte riktigt vad ni klagar på. Vårt taxeringsvärde har höjts i två steg från 625' til 903' till 1125'.Och det har inget med vp eller några andra pluspoäng att göra. Låt oss hoppas att de ändrar på fastighetsskatten efter valet, oavsett vem som vinner.Ändringar lär det säkert bli, men skatten kommer Du/Vi att få betala ändå, på nåt sätt. 30 miljarder är inget man bara slopar.... Föresten, hos mig behövdes inget tillstånd eller annat klartecken från kommunen för L/V-pump, det kollade jag särskillt upp.mvh humlan.mvh humlan. Vad det gäller bergvärmepump så skulle det anmälas till kommunen var man tänkte sig borra och om jag inte minns fel fick man också fylla i någon blankett rörande vad för medium och hur mycket av det som fanns i pumpen.MvhKalle
OK, så du menar att du har fått en total höjning(hittills) på en halv miljon kr utan att ifrågasätta ifrån vilken trollerihatt skattemyndigheterna dragit de siffrorna? Eftersom du skriver att det inte har med VP eller andra pluspoäng att göra så antar jag att du inte har gjort några tillbyggnader/reparationer/"lyxifieringar". Lyxifieringar t.ex ger ju annars ofelbart höjningar i taxeringsvärdet. MvhKalle