0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
har du kollat hur skåpet ser ut på baksidan? är det fullt med damm på skåpet där bak så kan de börja dra mycket mera ström än när de är städade.
Har du elvärmt hus spelar det inte så stor roll eftersom det endast är under sommaren som du förlorar pengar på det...
Hej Jonny!Gångtiden är för hög på din frys.Jag tror inte att det är köldmediet som har börjat läcka ut, utan det är början på ett ventilfel på kompressorn.Hade det varit min frys, så hade jag börjat titta efter erbjudande om låga priser på kyl och frys.
Det kan man lätt kolla genom att känna på rören på kompressorn när den stannar. Blir röret som går till förångaren snabbt varmt är ventilplattan kass.
Citat från: hplp skrivet 15 augusti 2006, 22:41:01Det kan man lätt kolla genom att känna på rören på kompressorn när den stannar. Blir röret som går till förångaren snabbt varmt är ventilplattan kass. Hur snabbt är snabbt?
Så snabbt som du han svara på mitt inlägg. Ventilplattan håller låg och högtryck åtskilda, tryckutjämning sker genom kapilärröret på ett friskt skåp. Är det riktigt dåligt är det som att hälla varmvatten från ena handen till den andra.