0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej gott folk!Varmvattnet i duschen har under en period successivt blivit svalare trots att jag ställt vredet på max. Antog då att blandaren gått sönder. Köpte en ny blandare och trodde att problemet var löst. Icke! Kommer bara ljummet vatten. Varmvattensledningen är het. Vattnet i kranen i tvättstället är jättevarmt. Vad kan felet bero på? Tack på förhand!
Citat från: klinkhammer skrivet 02 augusti 2006, 18:09:43Hej gott folk!Varmvattnet i duschen har under en period successivt blivit svalare trots att jag ställt vredet på max. Antog då att blandaren gått sönder. Köpte en ny blandare och trodde att problemet var löst. Icke! Kommer bara ljummet vatten. Varmvattensledningen är het. Vattnet i kranen i tvättstället är jättevarmt. Vad kan felet bero på? Tack på förhand!Jag hade samma problem, men hos mig hjälpte det med en ny duschblandare, köpte du den billigaste blandaren på ClasOhlson?Själv köpte jag en dyrare blandare, som reades utför tillfället, och med den har vattentempen varit väldigt jämn i duschen.