Husdata tillverkade ett interface som i första hand byggdes för IVT:s pumpar och liknande pumpar med Rego-styrdator(Autotherm, Carrier osv). Sedan släppte han även interface till ett antal olika Thermia och Nibe-pumpar. Interfacen kostade i runda slängar 1000-1500:- och då ingick programvaran. Kolla min hemsida så ser du den schematiska vyn över värmepumpen, den byggs upp av Husdatas programvara. Jag kan även styra vissa funktioner på distans mha interfacet. Jag var väldigt nöjd med min version för Thermia, men jag tror att versionen för IVT var mera utvecklad och en ren höjdare för de som hade en IVT-pump.
Nu är det så att IVT har köpt upp Husdata, och då försvann möjligheten för oss med IVT, Nibe och Thermia pumpar att köpa ett interface som var både billigt och väldigt lätt att anpassa efter egna önskemål. Peter på Husdata var även väldigt välvillig och gjorde ofta verklighet av de önskemål man kom med. IVT kommer väl att släppa sin variant av detta under namnet IVT@home, men en inte allt för svår gissning är att den inte kommer att kosta de knappa 1000:- kronor som Husdata tog.