Antal personer som röstat: 23
0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Inte militär i allafall. De har inget mandat att hantera civila. Är det ett skyddsobjekt är det däremot motiverat att skjuta verkanseld om så behövs.
Problemet som jag ser det! Är en brist på fair and play! Dvs tar man hit en miljon eller två av personer ifrån Mellanöstern o Afrika… Så har man skapat en ny väljarbas IOM gammelsossar sakteliga dör ut…. Självklart är det en plan ifrån sossarna att behålla makten! När den sista gråsossen dör så tar han Branting med sig i graven. Sedan handlar det bara om att hålla bidragssamhället igång!!Allt för att behålla makten!
Stora delar av "högersidan" har/är också intresserade av att ha ett relativt högt inflöde av invandring, ur deras aspekt för att hålla nere löner och löneutveckling för yrken med lägre status, högern förlitar sig på att de erhåller röster ifrån andra delar av befolkningen allteftersom integrationen går på sparlåga.Båda sidor om mitten är i lika hög grad lika intresserade av att befolkningen ökar, men av mer eller mindre olika anledningar.
Högerns strategi är egentligen att sätta staten i konkurs, och därefter privatisera allt.Jan Guillo utrycker som så att det är egentligen obegripligt att så många röstar höger, som istället borde rösta i mitten eller på socialdemokraterna.
Ta inte illa upp Börje!Men i min värld är Jan Guillio en av de största skitstövlar som trampat på Svensk mark! Sedan att han skrivit några bra böcker måste jag ge honom creed för Men jag lägger honom i samma fack/ kista som Reinfeldt Stig Wennerström Börje Bergling osv… Dvs samtliga landsförrädare o spioner! Drygare person än Janne trots sina korta armar måste vara svårt att finna inom konungariket! Skall då möjligtvis vara den där token ifrån Dalarna Göran Greider
Högerns strategi är egentligen att sätta staten i konkurs, och därefter privatisera allt.Jan Guillo utrycker som så att det är egentligen obegripligt att så många röstar höger, som istället borde rösta i mitten eller på socialdemokraterna.SD måste vara moderat högerns våta dröm, tjänar alla SD röstare typ +100.000 per månad? För gör de inte det är deras kognitiva förmåga mycket mycket starkt begränsade ( dvs rena idioter)SD vill sänka inkomstskatter (särskilt för höginkomsttagare för att taket för marginalskatten inte ska överstiga 50 %) och sänka el- och drivmedelsskatter. SD: Vill minska fackens inflytande. SD vill bland annat koppla bort A-kassan från fackföreningarna (göra den helt statlig) och har i riksdagen oftare röstat med högerblocket i frågor om arbetsrätt (LAS) och fackliga rättigheter. SD: Har en mer positiv syn på vinster i välfärdenSD har föreslagit kraftiga nedskärningar av anslagen till Public Service (SVT/SR) och vill smalna av deras uppdrag, med hänvisning till att täckningen upplevs som politiskt vinklad.
Börje__ du gör en mycket klok analys.. det är beklämmande hur många sverigefödda individer man möter som delar sympatier med och röstar på partier som för fullt sågar av den gren de röstberättigade själva sitter på.. så att det här med pisaresultaten faller i nutif är nog egentligen inget nytt fenomen.