Hej. Jag har en VP Daikin altherma 3 med aktiv kyla. Det här gäller min kylslinga. Jag installerade för något år sedan en fläktkonvektor från Polarheat för att få kyla. Jag gjorde det enkelt. (för enkelt) Jag anslöt konvektorn via en växlingsventil, som styrdes av konvektorns av eller på, till VP:s utgång. Det andra växlingsläget gick till ett litet element i kökskällaren där det gärna får bli kallare. Men ventilen är långsam så det blir korta stopp i flödet. Det gillar inte pumpen så jag får felmeddelanden. Ett annat problem är att volymen är för liten. Manualen säger minimum 25 l. Ai säger 80 - 100 l. Mina utrymmen säger 50 möjligen 60 l. Kan det räcka? Om jag sätter in en volymtank 50 l på returen och tar bort växlingsventilen skulle flödet bli bra men en nackdel med att vattnet hela tiden skulle flöda i rör och konvektor ock därmed orsaka mer kondensvatten och kanske bli ett problem. men Nibe har ett förslag att man låter en parallel slinga gå från utgången av VP genom samma volymtank och tillbaks till returen. Då skulle jag kunna ha kvar växlingventilen och slippa demonteringen av den mm. Det skulle kanske vara någon slags by-pass-ventil på den parallella slingan. Eller en trimventil sådan som sitter på element i 1-rör-system. Låter det här knasigt. Ska jag göra annorlunda?