Har köpt Winmau darttavla för vanlig stålspets, Scolia Home 2 videoövervakningskit som räknar och kommenterar och gör det möjligt att spela matcher både lokalt (Upp till 8 personer) och online mot andra i hela världen.
Till det har jag köpt en ny smart-TV som jag kan visa matcherna på, men det har laggat lite med Wifi:n så jag köpte igår en powerline Adapter (som jag haft bra erfarenheter av tidigare) för att få till kabelansluten internet till både TV och Dartkitet.
Fixade med det igår kväll men fick det inte riktigt att lira, till sist kom manualen fram och där står att man inte kan ansluta den till ett grenuttag, vilket jag förstås hade gjort med tanke på att jag hade alla 4 portar i (den nya) switchen upptagna ute vid TV/Dart/Philips Hue/Apple-TV.
Provade i alla fall flytta Powerline adaptern till vägguttaget istället och då började det fungera av någon outgrundlig anledning.
Förstår förstås att det kan vara lite klenare anslutningar i en grendosa, men är de godkända för 10A ska det väl ändå vara kontakt nog.
Grendosan var jordad förstås.
Kommentarer på det någon?
Till saken hör att även Mastern sitter i ett fullproppat grennuttag, så kanske kan man få upp speeden ännu mer om jag flyttar även den till "hårdtrådat" uttag?
I sovrummet har vi dessutom två stycken grenuttag med 6 uttag i varje för att kunna hålla all elektronik där igång.
Lampor på nattduksborden, läslampor, router, switch, fönsterlampa, powerline adapter och vad mer det nu är.
Inte konstigt att man har hög tomgångsförbrukning på kåken kanske...

Slutsats:
Tror jag ska köpa en gigantisk grendosa till sovrummet med typ 12 uttag, så jag kan ha powerline adaptern ansluten direkt i väggen.
Kan även passa på att tipsa om att det faktiskt funkar bra, har du problem med wifi i kåken, köp en powerline adapter för 500 kr så får du stabilt internet där du behöver, vissa modeller (TP-link) fungerar även som wifi extenders på köpet, tror inte min hade det dock, köpte billigaste modellen.
https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/tradburet-natverk/homeplug/tp-link-tl-pa7017-kit-homeplug-1-gbs-2-pack-p65108?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=SE%20%7C%20Catch%20all%20Retarget%20Shopping&utm_id=23379219591&gad_source=1&gad_campaignid=23379219591&gbraid=0AAAAADhvoIYIsAk0xXVfxIHyZyZopX1mT&gclid=CjwKCAjw6MPRBhBTEiwAd-7Mr3CVbh4DlELrs0dXjQFrGMBnFomWowE1eKZTdHofYQ_613d3LSHYQhoCZQsQAvD_BwE