0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag blev överaskad att min diskmaskin fick varmvatten. Men jag har så långa rör så fördisken blir nog kallvatten i alla fall Jag hittade handboken och där står att man bör koppla till varmvatten, annars blir disktiden avsevärt längre.Idealet vore väl en diskmaskin med både kall- och varmvattenanslutning så den kan styra själv vad den vill ha, jag vet inte om någon sådan maskin byggts.Som sagt, kolla i manualen. Kanske även diskutera med de som säljer maskinen.
En passus i detta är att man bör tänka på hur långa ledningar man har innan VV når diskmaskinen.För mig är det så långa, att den får i princip endast kallt vatten innan VV börjar komma, vilket leder tillatt jag tar ut VV som ändå bara kommer stanna i ledningarna på väg fram, och där kallna = ENERGIFÖRLUST!
Det gäller ju all VV-förbrukning i köket i så fall. Där tar man ju aldrig speciellt mycket VV.
Tack för era inlägg, jag sökte på diskmaskin men hittade inget tyvärr... Men jag kanske sökte fel... Jag har kopplat in diskmaskinen på kallvattnet nu, framförallt eftersom det tar en stund innan varmvattnet kommer fram som någon påpekade...