0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Funkar tydligen att få energideklation för grönt bolån utan hembesök enligt deras prislista och det var ju bra Såg att dom ville ha 1395:-Tar några år att få tillbaka dom pengarna med en rabatt på bara 0,10% så skulle inte göra något att hitta bättre pris men blir nog svårt för dom får väll lägga ner någon timme på pappersarbetet.Skulle jag sälja kåken kanske en energideklation med A få fler att buda och lite högre pris men där är vi inte riktigt ännu
Skulle jag sälja kåken kanske en energideklation med A få fler att buda och lite högre pris men där är vi inte riktigt ännu
Det finns några få undntag från hembesök. Bl a om det är flera likadana hus räcker det att ett besiktas på plats. För vanliga villor som inte är relativt nybyggda måste besiktningen göras på plats.
Kommer göra en energideklaration innan försäljningen eftersom dom bara är giltiga i 10år.Planerar att sälja huset om 8-10år och strax innan försäljning kommer vi också göra en energideklaration, om det fortfarande existerar. Två vuxna med två barn över 5 år så får kåken klass A.
Ja folk utgår ifrån A klassat på luftvärmepumpar och kylskåp mm så inte omöjligt att det blir mer klirr i kassan om huset är A klassat vid försäljning Inom 10år hoppas jag att jag bor någonstans så ska bara hitta ett förmånligt pris så jag får några extra kronor i ränterabatt även om det tar ett par tre år innan klassningen lönar sig.
Om du har vedkamin så nämn inte det, då enbart bergvärme utan spets ger lägre primärenergital, som jag fattar det.En komedi alltihop. Viktigast är ju att ha ett energisnålt hus☺️Söder om Stockholm går det också att amortera husen 👍!