Heat? och 11 gäster tittar på detta ämne.
Då tycker jag vi tillsammans i denna tråd sjunger "We shall overcome" och bestämmer oss för att kalla alla gängade fästelement för skruvar.
Det kan du drömma om. 99% använder hjulbult.Spelar ingen roll att en nedlagd myndighet rekommenderat hjulskruv, hjulskruv finns nästan bara att sätta fast någon bromsskiva eller plast kåpa etc
Tar inte lång stund byta däck om man har domkraft och mutterdragare eller tom med vanligt fälgkors byte på båda bilarna och släpet föra helgen och bytte åt morsan helgen före det har svårt förstå hur man kan vilja packa in däcken i bilen och åta till nån skum typ som byter för 200 kr är ju mera jobb än att göra det själv. Alltid kört med dubbdäck på vintern men frugan nya beg bil följde det med dubbfria däck till får se hur det funkar i vinter.
Jag vet att det heter hjulskruvar men det är nog endast paragrafryttare och folk i kostym som kallar det så.
Jag har jobbat som bilmek i 18 år och klädseln var definitivt inte kostym. Dessutom har jag jobbat som behörig fordonslärare på gymnasiets fordonsprogram i 14 år och klädseln var inte kostym då heller. Har lärt samtliga elever att det heter skruv. Dessutom byter man inte däck utan i de allra flesta fall hjul. Tänk att det ska vara så svårt att använda rätt benämning på saker och ting.
Jag såg en provisorisk däckbytarstation i torsdags , det var 17 bilar i kö. Det går ju fortare att byta med bilens domkraft och fälgkors än att stå i den kön.
Som lärare ska man nog vara en paragrafryttare, bilmek menar du bilmekaniker! Tänk att det ska vara så svårt att använda rätt benämning på saker och ting.