Vet att jag dragit flera haranger o trådstarter tidigare på nästan samma tema. Men provar ändå o hoppas på sympatisvar

Är väl lite ambivalent vad det gäller solceller o dess framtid. Men IOM att jag gillar tanken på att vara lite ”safe” pga strömavbrott osv… så lockar det ändå!
Har försökt o plocka på mig utrustning virtuellt. Dvs inte beställt något än. Så har tagit skärmdumpar på utrustning som ev kan funka. Har ingen lust eller ekonomi o lägga hur mkt som helst på dessa ting även om det kanske vore önskvärt!? Har ännu inte lärt mig länka så skickar skärmdumpar på prylarna som ev är av intresse. Ge gärna feedback om jag tänker helt snett

I runda slängar tänker jag mig 12 bifaciala paneler i ost/västlig riktning. Utöver det 12 bifaciala paneler i syd/nordlig riktning. Alla dessa kommer vara markplacerade.
I närhet med panelernas placering tänkte jag bygga en mindre teknikbod på 2-4 kvm som skulle inhysa hybridväxelriktare o batterier.
Som hybridväxelriktare funderar jag på Solis s6 eh 3ep 10 k. Vad jag förstått kan leverera 3 fas….? Inte förstått om det är ren sinus?? Plus att den tycks ha en ingång för elverk? Hjälp mig gärna o förstå detta!
Som batterier funderar jag på Eco Worthys rack som består av moduler på 100 A *51 v med ca 5100 w inbyggt.
Det lilla jag har förstått så skall detta koncept gå att köra offgrid.? Naturligtvis omöjligt under vintern då elbehovet är så mkt större! Kontra solen!
Om man nu leker med tanken att jag införskaffar dessa ting. Batterimodulerna gånger 4 = ca20000 w.ingenting som räcker ifrån säg okt till april. Men kan ev ge ett visst tillskott de mörkaste månaderna?
Som ett budgetalternativ skulle det kunna vara något eller tänker jag för snålt….