0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo, det finns förstås en risk att någon promille utnyttjar det och parkerar två bilar från samma hushåll på samma parkering.Nu vet jag inte hur de kollar att alla betalat.Men rimligen borde de väl köra med skyltigenkänning på alla bilar på hela parkeringen, och då borde det ju vara enkelt att se om mer än en bil som finns registrerad i appen står parkerad på samma parkering.Men de vill förstås inte göra det, bättre ta in några tiotals miljoner/år från de som av misstag valt fel bil i appen.Jag hatar verkligen de där "Vill du verkligen", "Är du säker", och så vidare.Lite som om jag skulle lägga till en "Vill du verkligen posta ditt svar" när du klickar på Posta efter att ha skrivit ett inlägg i forumet.Om du missar det så försvinner det som skrivits. HEHE. Allt du skrivit i hela ämnet raderas, för du ville ju inte posta. Eller, jag lägger in en popup som kommer 3 sekunder efter att man postat, "Att posta i detta ämne kostar 50 kr som faktureras automatiskt"Eller, bara när någon skrivit ett långt inlägg som tagit lång tid, då visar man en popoup, swisha 10 kr till xxxxxxxxxx för att kunna posta. Klart man skulle bli av med medlemmar, precis som de nu blivit av med mig som kund.Bara för att de gör så mycket som möjligt för att maximera sina intäkter, inte maximera användarvänlighet och kundnöjdhet.Som vore helt möjligt om de ville.
Typ, vilka fler bilar är registrerade i appen för den som har betalt för parkering, står fler än en av bilarna på parkeringen?, om inte så ska det inte ha någon betydelse vilken av bilarna jag valt.
Inga dubbla knapptryckningar ska behövas för att avsluta parkeringen, det räcker med en notis i efterhand, då ser man ju om man av misstag avslutat parkeringen.
Och för att välja bil skulle man kunna aktivera skyltigenkänning för att minska risken för fel.Bara rikta mobilen mot skylten, klart.