0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med risk o sticka ut…. Så tycker jag inte att det räcker med att sänka straffåldern! Med dagens ”nyimporterade” brottslighet! Så behövs det straff/konsekvenser som känns! Steg 1. Bort med alla bidrag till familjen/släkten ifråga!Steg 2. Vid fortsatt brottslighet vräkning! Steg 3. Utvisning är tyvärr mkt svårt att genomföra då det tycks som det bara vi här i Sverige som behöver hjärnkirurger o raketforskare…..Steg 4. Som jag vurmar för lite för Är dödsstraff! Det skulle gälla allt ifrån mord grova misshandlar gängvåldtäckter o naturligtvis terrorbrott o spioneribrott mot Sverige!Dvs om det är utan tvivel om skuld! Så tycker jag för offrens skull det vore helt rätt att skipa rättvisa! Dvs tand för tand osv… Visst ett islamiskt tänk! Men nu har Vi importerat detta tänk med bidrag till o med så varför inte följa strömmen….. Åsikter om detta
Problemet med dödsstraff är att förr eller senare blir någon oskyldig avrättad.Och det kan man inte gottgöra.Förutom att det inte funkar. USA har dödsstraff och 536 per 100000 sitter inne. I Sverige 96.