Efter tappat en liten plomb igår helt oförhappandes….
Så satte jag mig o försökte o få en tid i närtid imorse! Hade naturligtvis inte räknat med någon tid idag. Snabbaste tiden jag fick var 7 maj… 2025 bör jag tillägga

….
I mina trakter vimlar det inte av tandläkare har jag förstått! Sambon ställde sig i kön för undersökning i Bollnäs på folktandvården för snart 3 år sedan. Hon har fortfarande inte blivit kallad….

Vet inte om de tjänar mer pengar på papperslösa…. Som tycks vara de mest som kliver in på kliniken när man passerar. Sedan kan jag naturligtvis inte avgöra om de är papperslösa eller bara inte ifrån icke skidåkande nationer!
Tandläkare känns som ett framtidsyrke i alla fall i dessa trakter! Förutom arbetsmiljön o behöva rota i folks käftar

Så är ju timpenningen i klass med bilmekaniker eller värmepumpsinstallatörer …

Varför flickvännen absolut vill till folktandvården är att de är de enda som har ”wand” bedövning häromkring. Wand är för de som är rädda för sprutor!
Anar att det inte bara här som det är brist på tandläkare! Däremot är jag grymt nöjd vad det gäller övrig vård. Vårdcentralen närmast mig 2 mil bort brukar om inte samma dag kunna ordna en tid nästkommande dag

Där jag bodde tidigare så kunde man få vänta flera dagar om man ens vart välkommen!
Så hur ser det ut på era orter?